15/05/2017

La inserció laboral dels estudiants i la comunicació amb els usuaris centren el Dia Internacional de la Infermeria

La diada del dia 12 de maig es va commemorar a la Facultat d'Infermeria amb dues jornades, als campus Catalunya i Terres de l'Ebre

Aquesta és la foto guanyadora del IV Concurs Imatge de la Infermeria.

La Diada Internacional de la Infermeria se celebra sempre a la URV amb l’organització de jornades d’utilitat per a la formació i per al futur dels estudiants. Enguany, les sortides professionals i l’opció de continuar els estudis dels joves que han acabat el grau han centrat l’interès de les jornades al campus Catalunya de Tarragona; i al campus Terres de l’Ebre, la mobilitat dels estudiants i els seus beneficis, i la comunicació dels professionals amb els usuaris, un cop ja estan exercint, han estat els temes d’atenció tractats. També es van presentar dues publicacions noves.

La Facultat d’Infermeria, en contacte permanent amb el sector sanitari, porta a les Jornades directius d’Infermeria, professionals especialitzats i usuaris, per facilitar el contacte de l’alumne amb el món real. Així, durant la Jornada a Tarragona, que va tenir lloc el dijous 11 de maig, es van organitzar dues taules rodones, una sobre les sortides professionals en general i l’altra, sobre l’oferta laboral existent en l’entorn.

Les intervencions sobre la inserció laboral van despertar molt interès al campus Catalunya.

Una taula rodona sobre les opcions de continuar estudiant, les especialitat i l’oferta acadèmica de la URV, va precedir la presentació del llibre del professor d’Infermeria de la URV Josep Barceló “Poder local, govern i assistència pública” (Arola Editors 2017), premi Tarragonès Beca d’Investigació 2015 Lucius Lucinius Sura, que atorga el Consell Comarcal del Tarragonès. L’obra constitueix una antropologia històrica de l’Hospital.

A la Jornada celebrada al campus Terres de l’Ebre, a la qual van assistir 140 persones, es va tractar en una taula rodona de la comunicació entre usuaris i professionals de la infermeria. Va servir per posar de manifest les principals mancances i aspectes a millorar. L’empatia dels infermers envers els pacients va ser un dels punts que més es va remarcar, el fet de sentir-se acompanyats o la necessitat d’establir un codi comunicatiu adaptat a la persona, que no sigui excessivament tècnic. Pel que fa a les infermeres, van posar de manifest que el lloc on es comunica pot afectar aquesta relació comunicativa. “No és el mateix explicar alguna cosa a un passadís perquè les urgències estan col·lapsades, que a una consulta o a una habitació d’hospital”, van assenyalar alguns que van intervenir a l’hora que van posar de manifest que en el món que vivim, les noves tecnologies “desborden” la comunicació i es troben amb usuaris molt informats i de cultures molt diferents.

A la Jornada del campus Terres de l’Ebre va haver-hi força participació.

A la jornada ebrenca es va presentar el llibre “Compartir experiencias, combatir el dolor. Una visión de la fibromialgia desde el ámbito “bio-pisco-social” (Publicacions URV, 2017) a càrrec dels seus coordinadors: Luis Rosselló, cap clínic de la Unitat de Reumatologia i Fibromiàlgia de l’Hospital Universitari Santa Maria de Lleida i Pilar Montesó, professora d’Infermeria de la URV al campus Terres de l’Ebre.

Els guanyadors del IV Concurs de Fotografia “Imatge de la Infermeria” han estat: del 1r premi, Patrick Vitale, amb l’obra amb el lema “Cura al domicili: fent possible la recuperació d’aquells que no poden accedir al centre de salut”; del 2n, Raquel Perales amb la fotografia: ” Enfermería pone el color”, i del 3r, Ingrid Canturri amb l’obra “Il sorriso è la forza, Dia Internacional del Càncer de Mama. La votació popular l’ha guanyat “Alletar, una forma d’estimar”, de Belén Mira. Totes les fotografies presentades s’exposen al CRAI Catalunya fins el 19 de maig.