13/02/2017

La investigadora de la URV Judit Morlà es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2017

Judit Morlà està fent un doctorat industrial en Nanociència, Materials i Enginyeria Química a la URV i ha estat la única participant catalana seleccionada entre els 79 candidats que es van presentar de tot l'Estat espanyol. La investigadora, que va guanyar el concurs "Vols saber què investigo?" de la URV, participarà ara a la semifinal de FameLab que es disputarà el 7 d'abril a Barcelona

Judit Morlà va ser la guanyadora del concurs "Vols saber què investigo?".

Judit Morlà ha estat una de les 16 persones seleccionades de les 79 que van participar al concurs de monòlegs científics FameLab 2017. La seva intervenció durant tres minuts parlant de nanotecnologia va convèncer el jurat, que va destacar les “grans habilitats comunicatives dels concursants per explicar, en tres minuts i de forma entretinguda”, els diversos temes que es van presentar a concurs. Ara, la Judit participarà a la semifinal de Barcelona -l’altra es fa a Bilbao-, que tindrà lloc el 7 d’abril, en un acte presentat per l’actriu i humorista Sílvia Abril.

És el segon cop que un investigador de la URV es classifica per aquest certamen, i el primer que la Universitat Rovira i Virgili és la única universitat catalana que passa a la semifinal.

El jurat que avaluarà els semifinalistes està integrat per representants del món de la ciència i la comunicació i valorarà les actuacions tenint en compte el contingut i la claredat del monòleg, així com el carisma de l’aspirant. Dels 16 concursants, vuit es classificaran a la final espanyola, que es disputarà a Madrid, i d’aquí sortirà el guanyador, que representarà Espanya a la final internacional Cheltenham Science Festival, que es farà al juny al Regne Unit.

La Judit Morlà va ser la guanyadora del concurs “Vols saber què investigo?“, que la URV va organitzar el 15 de novembre al Teatre Bartrina de Reus en el marc de la Setmana de la Ciència 2016, on va presentar un altre monòleg sobre nanotecnologia.

Famelab

Famelab és un concurs de monòlegs científics que va néixer l’any 2005 gràcies a una idea original del Festival de Cheltenham, que té per objectiu fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents de la ciència a través d’un format innovador com és el monòleg científic.

A l’Estat espanyol l’organitzen la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i el British Council, amb la col·laboració de l’Obra Social ”la Caixa”. Actualment es celebra a més de 30 països d’Europa, Àsia, Àfrica i Estats Units, i ja són més de 8.000 els investigadors de tot el món que han participat en alguna de les seves edicions.