21/11/2016

La Marató de TV3 finançarà tres projectes de l’IISPV liderats per professors de la URV

Són projectes de recerca en malalties dedicades a la diabetis i obesitat de la Fundació La Marató de TV3 que han estat atorgats a través de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili. Els projectes són liderats pels doctors Joan Vendrell, Sonia Fernández i Jorge Joven

Imatge de tots els premiats de la Marató 2015.

Els fons de La Marató 2015 destina a la recerca els 9,4 milions recaptats en l’última edició del programa. Un total de 57 equips de recerca dels principals centres de recerca de Catalunya, en alguns casos coordinats amb equips espanyols i internacionals, duran a terme els 34 projectes premiats (18 unitaris i 16 coordinats) per trobar noves vies de prevenció, diagnòstic i tractament de la diabetis i obesitat, que són les dues malalties metabòliques més freqüents a Catalunya, durant els pròxims tres anys. Aquestes malalties metabòliques tenen una gran incidència entre la població catalana, ja que les pateixen una de cada quatre persones. Els factors que han determinat la distribució dels fons aconseguits en la passada edició de La Marató de TV3 són la viabilitat de cada projecte, la qualitat, metodologia, rellevància científica, sanitària i social i el valor innovador.

Joan Vendrell, investigador responsable del Grup d’Investigació en Diabetis i Malalties Metabòliques Associades (DIAMET) de l’IISPV, cap de Secció d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Universitari de Tarragona Joan XXIII, membre del CIBERDEM i professor de la Universitat Rovira i Virgili, conjuntament amb Luís Fajas Coll, de la Université de Lausanne de la Faculté de Biologie et de médecine, coordinaran el projecte “Anàlisi global de l’activitat kinasa en teixit adipós per trobar diferències moleculars entre subjectes obesos metabòlicament sans i obesos diabètics. Descobriment de noves dianes terapèutiques”, dotat amb un finançament de 300.000 euros.

Sonia Fernández, també Investigadora responsable del mateix grup, membre del CIBERDEM i professora de la Universitat Rovira i Virgili, conjuntament amb Antonio Zorzano Olarte, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de Barcelona, coordinador del Programa de Medicina Molecular de l’Institut d’Investigació Biomèdica (IRB Barcelona), i cap del Programa de  “Mecanismos celulares y moleculares implicados en el desarrollo y la progresión de la diabetes de tipo 2” del CIBERDEM, coordinaran el projecte concedit amb un finançament de 300.000 euros, per l’estudi sobre “Mecanismes responsables de la deficient capacitat de diferenciació de les cèl·lules mare derivades del teixit adipós en l’obesitat”.

També rebrà finançament el projecte  “L’impacte del metabolisme energètic en les modificacions epigenètiques derivades de la combinació de diabetis i obesitat”, liderat pel Jorge Joven, responsable de BIOMEDIC – Unitat de Recerca Biomèdica de l’IISPV – Hospital Universitari Sant Joan de Reus i professor del Departament de Medicina i Cirurgia de la Universitat Rovira i Virgili. Aquest projecte se li ha concedit un finançament de 199.420 euros.

Seguiu aquest enllaç per conèixer els projectes finançats:  http://www.ccma.cat/tv3/marato/projectes-financats/2015/91/