11/05/2018

La mobilitat i la tutorització en les pràctiques clíniques centren el Dia de la Infermeria a l’Ebre

S'hi han atorgat els premis del V Concurs de Fotografia de la Facultat d’Infermeria, que enguany s’ha emportat l'estudiant Samar Royo, del campus ebrenc

Aquesta és la fotografia que ha guanyat el segon premi del V Concurs de Fotografia de la Facultat d'Infermeria. Es titula Learn it

El dissabte 12 de maig és el Dia Internacional de la Infermeria, i com cada any el campus Terres de l’Ebre de la URV s’hi aboca de ple. Després que ahir es celebrés aquesta jornada, organitzada per la Facultat d’Infermeria al campus Catalunya, avui s’ha fet al campus ebrenc i durant tot el matí s’han realitzat taules rodones i debats al voltant d’una professió que té un paper molt rellevant en el sector sanitari i social. Enguany un dels aspectes principals que s’han tractat és el de la tutorització de les pràctiques clíniques als hospitals i centres d’atenció sanitària. “Els nostres estudiants fan pràctiques des del primer any de grau i sempre tenen un tutor de referència al centre sanitari que se’ls assigna. Quina és la relació que s’hi estableix, aspectes a millorar si n’hi ha… Hem volgut que tant els tutors o tutores com els o les estudiants ens expliquin les seues experiències”, apunta Núria Albacar, professora d’Infermeria del campus ebrenc. En aquesta taula hi ha intervingut infermeres de l’EAP de Flix i de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa.

Les membres de la taula de debat, al voltant de la tutorització de les pràctiques clíniques.

L’altre aspecte interessant que s’ha exposat durant la jornada han estat les experiències dels estudiants que aquest curs han participat en alguns dels programes de mobilitat universitària. En el programa Erasmus, un total de set estudiants del campus han marxat a estudiar uns mesos fora a universitats de Portugal, França, Irlanda i Suècia; i una ho ha fet a Xile a través del programa MOU. Mentre que al campus han arribat tres estudiants d’Erasmus de Portugal. En el programa European Nursing Module (ENM) hi hagut una major mobilitat: 13 estudiants d’aquí han marxat a l’estranger, i vuit han vingut aquí. Avui s’ha fet una taula rodona en la qual hi ha intervingut onze d’aquests estudiants per explicar les seues experiències. “És important que hi hagi mobilitat perquè així també coneixen altres models sanitaris”, explica la coordinadora dels programes de mobilitat en infermeria del campus ebrenc, Marisa Mateu.

La jornada s’ha desenvolupat a l’Aula Magna del campus ebrenc.

La jornada també ha comptat amb la participació del tècnic de selecció de personal de Global Working Jobs, David Vinaches, que selecciona infermeres per treballar a Noruega i que ahir ja va intervenir al campus Catalunya. També han explicat la seua experiència en temes de cooperació humanitària internacional les infermeres  Laia Vilar i Imma Lleixà de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, i Sonia Ponce, del CAP Temple. Totes tres han participat en diversos projectes al Nepal.

Al final de l’acte s’han fet públics els premis del V Concurs de Fotografia de la Facultat d’Infermeria. El primer premi ha quedat desert i el segon i el tercer se’ls ha emportat una estudiant del campus ebrenc Samar Royo Aboufarah, per les fotografies Lear nit, presa a l’Hospital Verge de la Cinta; i L’excel·lència és la cura dels petits detalls, feta a l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre.