09/02/2017

La Universitat dóna la benvinguda als estudiants de doctorat

Més de 120 estudiants de doctorat que s'han matriculat a la URV han assistit a l'acte de benvinguda que l'Escola de Postgrau i Doctorat ha organitzat el 9 de febrer al Paranimf del rectorat. Els futurs doctors han conegut la Universitat, la investigació que s'hi realitza i com serà el seu pla d'estudis i de recerca per als propers tres anys

Uns 120 estudiants van assistir a l'acte de benvinguda.

“Els estudis de doctorat formen part de l’ADN de la URV des del seu naixement, ara fa 25 anys”, ha explicat Josep Manel Ricart, vicerector de Política Científica i de Recerca, als més de 120 estudiants de doctorat -dels 220 matriculats fins ara- que han omplert dijous 9 de febrer el Paranimf del rectorat.

Ricart els ha explicat la història de la Universitat, i els ha descrit el seu tarannà contextualitzant-la en el territori i enumerant les sinergies amb les diferents entitats i centres de recerca amb els quals treballa. “Una de les missions principals de la Universitat és posar el coneixement al servei de la societat”, ha explicat als doctorands, a qui ha assegurat que durant la seva estada a la Universitat “tindreu moltes oportunitats de col·laborar i de fer recerca”.

Fins ara s'han matriculat 220 estudiants que han triat la Universitat per fer el seu projecte de receca.
Fins ara s’han matriculat 220 estudiants per fer el seu projecte de recerca a la Universitat.

El director de l’Escola de Postgrau i Doctorat , Francesc Díaz, ha felicitat els doctorands per haver triat la Universitat Rovira i Virgili per fer la seva formació. “Les dades demostren que heu fet una bona elecció”, els ha dit. Díaz ha fet un repàs de les xifres sobre estudis de doctorat, l’evolució del nombre d’estudiants i el nombre de tesis defensades, l’oferta de programes de doctorat o el percentatge d’estudiants internacional que trien la URV per fer el seu doctorat -un 33% segons el darrer Informe de Recerca-.

Al fons de la imatge, Francesc Díaz, Josep Manel Ricart i Ignasi Salvadó, que van conduir l'acte de benvinguda als doctorands.
Al fons de la imatge, Francesc Díaz, Josep Manel Ricart i Ignasi Salvadó, que van conduir l’acte de benvinguda als doctorands.

Per a Díaz, l’estratègia doctoral de la URV es fonamenta en sis pilars: mantenir la qualitat dels programes de doctorat, aconseguir fons econòmics, captar talent, augmentar la producció científica per donar visibilitat a la recerca que es fa a la Universitat, apostar per la internacionalització i aconseguir ocupabilitat.

El director de l’Escola de Postgrau i Doctorat ha demanat als estudiants que aprofitin la seva estada a la Universitat durant els propers tres anys per fer producció científica i publicar a revistes indexades o aconseguir patents. També, que potenciïn les habilitats transversals i que no deixin de banda la internacionalització, per tal d’aconseguir un desenvolupament professional que els proporcioni èxits en el mercat de treball. “Aspectes com aquests -ha dit- han portat a la Universitat a tenir visibilitat, especialment en els rànquings internacionals”, i ha parlat del bon posicionament de la URV als rànquings del Times Higher Education o al de Xangai. I ha animat els estudiants a treballar durant aquests tres anys per anar en aquesta direcció.

La sessió de benvinguda ha finalitzat amb la intervenció d’Ignasi Salvadó, cap de l’àrea d’Investigació, Transferència i Innovació de la URV, que ha parlat dels aspectes més pràctics (avaluacions, organització, calendari…) sobre el pla d’estudis i de recerca d’aquests doctorands.