15/01/2019

La Universitat dona la benvinguda als nous estudiants de doctorat

Més de 170 persones ja han començat la seva carrera investigadora a la URV el curs 2018-19

Un moment de l'acte de benvinguda als nous estudiants de doctorat del curs 2018-19.

L’inici del doctorat és, per a tots aquells que el comencen, l’inici de la carrera investigadora. A la URV, 172 persones s’han matriculat fins ara en algun dels 25 programes de doctorat que hi ha actius aquest curs, i es preveu que més persones ho facin en les fases previstes a l’abril i al juny. Aquest migdia la rectora, María José Figueras, i el director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, Josep Ribalta, han donat la benvinguda als nous doctorands.

Del total de matriculats de doctorat, més de la meitat són de l’Estat espanyol, el 15% d’Amèrica, el 10,7% de la Unió Europea i el 9% de l’Àsia. És per això que Figueras ha demanat als doctorands durant l’acte de benvinguda que siguin “ambaixadors de la URV” al món i “ser crítics” per millorar el programa de doctorat. Ribalta els ha convidat a aprofitar els anys de doctorat, que seran el punt de partida per a la seva carrera: “Aquí aprendreu com investigar, i, tant si acabeu treballant al sistema de recerca com si no ho feu, el doctorat marcarà la vostra carrera per sempre i us convertirà en grans professionals”.

Josep Ribalta, director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, María José Figueras, rectora, i Ignasi Salvadó, cap de la Unitat de Doctorat i Recerca, durant l’acte de benvinguda als nous doctorands.

Una de les singularitats del doctorat de la URV és el programa formatiu adreçat als directors de tesi. L’objectiu del projecte, que programa tallers anualment, és promoure una relació entre el doctorand o doctoranda i el director o directora de tesi oberta, honesta i professional, que es reflecteix en la millora dels resultats de la investigació.