18/05/2016

La universitat hongaresa Széchenyi István visita la URV

Aprofitant una visita general a Espanya i acompanyats pel cònsol general d’Hongria a Barcelona, representants de la universitat SZE de la localitat de Györ han fet una visita a la URV i a la ciutat de Tarragona i han pogut concretar accions futures de col·laboració entre ambdues institucions

El rector de la SZE, Péter Földesi, amb la vicerectora d'Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon.

Una delegació formada pel rector de la Universitat Széchenyi István (SZE) a Györ Péter Földesi i 5 càrrecs de la universitat, entre ells el director del centre per a Estudiants i Cooperació Internacional i el director d’Estratègia a més del gerent de la Fundació, han pogut conèixer de la mà de la vicerectora d’internacionalització de la URV, Mar Gutiérrez-Colón, i del vicerector de Política Científica i de Recerca, Josep Manel Ricart, la tasca de la URV al territori i les possibilitats de col·laboració que s’obren per a les institucions interessades en ser sòcies de la URV. La visita va tenir lloc el passat dia 6 de maig.

Sent en els seus inicis una universitat tècnica amb estudis de telecomunicació i transport, l’interès d’una possible col·laboració amb la SZE-Györ rau en què aquesta universitat treballa molt estretament amb el teixit econòmic de la seva regió i amb empreses del sector com ara Audi, Philips o Nokia, amb les quals la URV podria col·laborar a través de recerca i projectes. Els seus estudiants aconsegueixen una feina fins i tot abans d’haver acabat la seva carrera.

Per altra banda, SZE compta amb poca recerca i mobilitat internacional molt reduïda. És per aquesta raó que la qualitat dels programes de doctorat de la URV i el nombre d’estudiants internacionals que els cursen van ser un dels temes de conversa més destacats.

Un moment de la reunió de treball entre la SZE i la URV.

Durant la reunió, el rector de la SZE va manifestar la seva intenció de signar un conveni de mobilitat per estudiants i la possibilitat de fer mobilitat amb professorat amb l’objectiu de fer recerca conjunta. També va mostrar interès pel Pla Estratègic d’Internacionalització i el Pla Dang (Pla de Docència en Anglès),  ja que augmentar els alumnes estrangers és un dels seus objectius.

D’altra banda, el cònsol Barnabás Kovaks, qui havia facilitat el contacte amb aquesta universitat i que va acompanyar la delegació junt amb dos representants més del consolat,  va manifestar que enviarà més delegacions a la URV, vista l’excel·lent organització de la visita, entre altres objectius per impulsar la mobilitat internacional a Hongria.