08/11/2016

La Universitat Rovira i Virgili, nou patró del centre tecnològic Eurecat

El centre tecnològic Eurecat ha aprovat la incorporació de la Universitat Rovira i Virgili (URV) com a membre del Patronat en representació de la seva Comissió Territorial de Tarragona. Aquesta comissió, creada recentment, està integrada per representants d’empreses i d’institucions de les comarques tarragonines que són membres del patronats dels centres tecnològics CTNS, CTQ, PCTO i VITEC, impulsats inicialment per la URV

D’aquesta manera, Eurecat (membre de TECNIO) palesa la seva estratègia d’aliances amb els agents rellevants del sistema de recerca, transferència i innovació del país, com és el cas de la Universitat Rovira i Virgili, i d’establiment de vincles de relació permanent amb empreses i administracions del territori.

La Universitat Rovira i Virgili i Eurecat han dissenyat un full de ruta que té com a objectiu treballar de forma conjunta i complementària per potenciar la transferència tecnològica en diferents àmbits de coneixement. Després de la integració a Eurecat del Centre Tecnològic de la Nutrició i Salut (CTNS), es preveu la integració o l’adscripció a Eurecat dels altres centres tecnològics del territori, amb la finalitat de potenciar l’activitat desenvolupada per aquestes entitats, completar l’oferta tecnològica i consolidar la presència d’Eurecat a les comarques del Sud de Catalunya.

Aquest model de relació entre Universitat i centres tecnològics, habitual en altres països, emfatitza el paper de la primera com a agent generador de coneixement científic i tecnològic i dels segons com a instruments que potencien la transferència i l’impacte del coneixement generat en el sector productiu més proper, de forma que contribueixin a un major benestar social, econòmic i cultural dels ciutadans.

Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya aplega l’experiència de més de 550 professionals que generen un volum d’ingressos de 45 milions d’euros anuals i dóna servei a més de 1.000 empreses. R+D aplicat, serveis tecnològics, formació d’alta especialització, consultoria tecnològica i esdeveniments professionals són alguns dels serveis que Eurecat ofereix tant per a grans com per a petites i mitjanes empreses de tots els sectors. Amb instal·lacions a Barcelona, Canet de Mar, Cerdanyola del Vallès, Girona, Lleida, Manresa, Mataró, Reus i Amposta i amb una seu a Brasil, participa a 160 grans projectes consorciats d’R+D+i nacionals i internacionals d’alt valor estratègic i compta amb 73 patents i 7 spin-off. El valor afegit que aporta Eurecat accelera la innovació, disminueix la despesa en infraestructures científiques i tecnològiques, redueix els riscos i proporciona coneixement especialitzat a mida de cada empresa.