08/02/2016

La Universitat xilena Viña del Mar i la URV col·laboraran en l’etapa del doctorat i en cooperació

Les universitats han signat dos convenis de col·laboració el dijous, 4 de febrer al Rectorat de la URV. El primer assegura la formació doctoral del professorat de la UVM, en el marc dels programes de doctorat que ofereix la URV. El segon conveni estableix el treball conjunt en l'àrea de cooperació al desenvolupament i innovació social

El vicerector xilè Marco Vega, a la dreta, amb el rector de la URV Josep Anton Ferré, un cop signats els convenis.

Han signat ambdós convenis el vicerector acadèmic de la Universitat xilena Marco Vega, en representació del rector Juan Pablo Prieto; i el rector de la URV, Josep Anton Ferré. Els han acompanyat Meritxell Calbet, directora de Cooperación y Proyectos Internacionales de la Universidad Viña del Mar, el vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous, el director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, Francesc Díaz, i el vicerector de Política Científica i de Recerca, Josep Manel Ricart.

La Universitat Viña del Mar (UVM) preveu comptar amb aliats externs per a la posta en marxa de la formació de doctorat, amb els quals tingui sinergies, complementarietats o aspiració d’excel·lència. El conveni relatiu al doctorat entre la UVM i la URV estableix les condicions de cooperació per assegurar la formació doctoral del professorat universitari xilè, que obtindran el títol de doctor o doctora per la URV, a través d’una tutela a distància. La UVM, prèviament, identificarà els àmbits d’investigació que són de relevància estratègica per al seu progrés científic. La URV es responsabilitzarà de la formación doctoral de les persones candidates seleccionades i s’encarregarà de proporcionar els directors de tesi idonis per a la formació doctoral. Els doctorands faran estades d’investigació amb grups de recerca de la URV, d’acord amb els programes de doctorat on hagin estat admesos.

convinadelmar16
D’esquerra a dreta, Meritxell Calbet, Josep Manel Ricart, Marco Vega, Josep Anton Ferré, Jordi Tous i Francesc Díaz.

Amb el segon conveni signat, s’ha establert un marc de col·laboració entre el Centro Regional de Inclusión e Innovación Social de la Universidad Viña del Mar (CRIIS-UVM) i el Centre de Cooperació al Desenvolupament “URV Solidària” (CCD-URV). Cooperaran en els camps de la formació acadèmica, de la transferència de coneixement i de tecnologia, de la realització de projectes i de sensibilització, en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament, la inclusió i la innovació social. Els dos centres intercanviaran informació i experiències d’aquests àmbits.