03/02/2015

La URV acull la primera trobada de la xarxa internacional de docència G-NET

La URV acull la primera trobada de la xarxa internacional de docència G-NET, de formació en integració europea i gènere. Té lloc els dies 3 i 4 de febrer al campus Catalunya, i ha començat amb una conferència oberta al públic sobre la igualtat de gènere a la Unió Europea

El Kick of meeting del projecte ha començat a les 9 h, la sala de juntes del campus, i la conferència: “Igualtat de gènere a la Unió Europea: el paper de l’Institut Europeu d’Igualtat de Gènere”, l’ha pronunciat Zulema Altamirano, experta d’aquest organisme de la UE.

G-NET (Equality Training Network: EU contributions to gender mainstreaming and citizenship) és un projecte finançat pel programa Jean Monnet Network de la Comissió Europea ,que té per objectiu generar continguts educatius d’alta qualitat en el camp de la integració europea i difondre les bones pràctiques d’aquest procés a tercers països.

Així, el projecte implica set universitats d’Europa i Amèrica Llatina que elaboraran recursos i dissenyaran la metodologia docent per, finalment, impartir formació virtual i presencial sobre la perspectiva de gènere i el procés d’integració europea adreçada a diferents públics.

Professorat de diferents disciplines de les Ciències Socials procedent d’Alemanya, Espanya, Guatemala, Costa Rica, Argentina i Xile, que s’encarregarà de desenvolupar el projecte, participen a la trobada per iniciar els treballs. El resultat final serà un paquet formatiu d’accés obert i l’organització de cursos adreçats a alumnat universitari, de secundària, personal docent i investigador i responsables del disseny de polítiques públiques durant els propers dos anys.