16/03/2017

La URV acull 700 estudiants per fer les proves Cangur de Matemàtiques 2017

Els alumnes, de secundària i batxillerat, s'han examinat dijous, 16 de març a l'ETSE i a l'ETSA

Un grup d'estudiants fent la prova en un aula del campus Sescelades.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) han estat dues de les seus de les XXII Proves Cangur de Matemàtiques 2017, que han tingut lloc avui a tot Catalunya. A les aules de la URV s’hi han presentat al voltant de 700 estudiants de 4rt d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat.

El Cangur és una activitat impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), organitzadora de la prova. L’objectiu és estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.

Els estudiants han hagut de superar, en una hora i quart, 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Aquesta prova, que es fa també a Europa i altres països del món, planteja els mateixos problemes als estudiants que s’hi presenten.

Des de 5è de primària fins a batxillerat

A Catalunya hi han participat uns 106.800 alumnes, distribuïts en 27.500 de primària (5è i 6è curs), 58.800 de 1r a 3r d’ESO i 20.500 de 4t d’ESO a 2n de batxillerat. S’han distribuït en 691 centres per al Cangur dels estudiants més grans (4rt d’ESO, 1r i 2n de batxillerat); 654 centres per al “Cangur 123” (1r, 2n i 3r d’ESO) i 431 centres per al Cangur de primària (5è i 6è de primària). Aquesta participació representa un augment aproximat del 6% respecte el Cangur 2016.

La URV ha col·laborat en aquesta prova amb la cessió dels espais, amb el suport logístic de l’Oficina d’Orientació Universitària (OOU), i amb l’ajuda de les professores M. Lluïsa Girondo i Carme Olivé, del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. Els premis es coneixeran el mateix dia del lliurament, que serà el 29 de maig al Teatre Poliorama de Barcelona.