13/06/2016

Les universitats europees debaten a la URV el futur del doctorat

“La formació doctoral: un dilema de qualitat i quantitat?”. Aquest és el tema al voltant del qual gira la trobada anual que organitza el Consell d'Educació Doctoral (CDE) de l'European University Association. Té lloc els dies 16 i 17 de juny al campus Catalunya de la URV en unes jornades que reuneixen uns 230 representants de 143 institucions de 29 països europeus

Imatge de la defensa d'una tesi doctoral al campus Catalunya.

Es tracta de la trobada internacional més rellevant que es convoca anualment sobre la formació doctoral. Aquest any 230 persones es troben a Tarragona per tractar del futur de la formació del doctorat. Són dues jornades amb sessions plenàries, conferències, taules rodones, grups de treball i amb temps per escoltar i compartir experiències en l’educació dels doctorands d’institucions d’arreu d’Europa.  Les xerrades giren entorn de la  manera en què les universitats asseguren la qualitat de la formació doctoral ara i en el futur. L’objectiu és el de crear debat entre els diferents actors del procés de formació doctoral: dirigents universitaris, investigadors, responsables polítics, ens finançadors i agències de qualitat, entre d’altres.

Durant els dos dies es donen a conèixer les polítiques de formació doctoral i de recerca a diferents països europeus, es parla de la qualitat dels graduats i de les estructures de govern i institucionals. S’han preparat sessions per donar a conèixer casos d’èxit en la formació doctoral de diferents institucions europees.

El CDE va néixer al 2008, i des de llavors les reunions s’han celebrat a diferents capitals i ciutats europees: a Munich (2015)  Liverpool (2014), Varsòvia (2013), Estocolm (2012), Madrid (2011), Berlin (2010) i Lausanne (2009).

La reunió anual de l’EUA-CDE és l’esdeveniment més gran i més complert dedicat a l’educació doctoral europea. És una oportunitat perquè tots les persones interessades en aquest àmbit puguin intercanviar idees i experiències i mantenir-se informades sobre les últimes tendències.

Més informació:

9th EUA- CDE Annual Meeting