17/02/2020

La URV acull la tercera trobada europea d’experts en atomització electro-hidrodinàmica

Una xarxa d’experts en atomització electro-hidrodinàmica d’institucions de recerca europees, s’han trobat aquest febrer a la Universitat Rovira i Virgili per parlar dels reptes i oportunitats d’aquesta tècnica que estudia el comportament dels fluid sota l’acció de camps elèctrics intensos. Han estat una trentena d’expertes i experts provinents del Regne Unit, Polònia, Itàlia, Països Baixos, Alemanya i Espanya, entre d’altres. Durant tres dies s’hi ha fet xerrades científiques, sessions de pòsters i sessions relacionades amb reptes de la indústria en aquesta àrea. És el tercer esdeveniment que s’organitza d’aquestes característiques, el primer a la universitat de ciències aplicades NHL Stenden a Leeuwarden (Països Baixos) fa dos anys i el segon a la Universitat de Màlaga, l’any passat. La propera edició de l’European Workshop on Electrohydrodynamic Atomization es farà a Nàpols, on hi ha tres centres en què es treballa en aquesta àrea. L’organització local d’aquest any ha anat a càrrec de l’investigador del Departament d’Enginyeria Química i professor ICREA, Joan Rossell Llompart.