09/05/2019

La URV acull les terceres jornades de Nutrició, Activitat Física i Esport

La hidratació, la importància d'entrenar en dejuni o els ajuts nutricionals per ajudar a l'esportista a millorar el seu rendiment són alguns dels temes que s'hi han tractat

Una imatge de la xerrada sobre l'adaptació l'activitat física i l'esport a la tercera edat.

Amb l’objectiu de transmetre els avenços de l’alimentació i la nutrició en el rendiment esportiu, aquest dimecres la Facultat de Medicina de la URV ha acollit la tercera edició de Jornades de Nutrició, Activitat Física i Esport. Entre d’altres punts, els assistents han pogut millorar la seva formació en aspectes relacionats l’activitat física i la salut relacionat amb aspectes com la hidratació o quan calen o quan són prescindibles les ajudes ergogenètiques, que, en nutrició, són aquelles substàncies de suport a l’esportista que tenen l’objectiu de millorar el seu rendiment (dieta, suplements, hidratació, etc.).

Una imatge de la inauguració de les jornades aquest dimecres, a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV. Al centre, el degà de la Facultat que és qui ha presidit l’acte inaugural.

Les jornades han estat coordinades per la investigadora Mònica Bulló, professora agregada de la Unitat de Nutrició Humana de la URV-IISPV, Luis Franco coordinador de la Unitat de Medicina de l’Esport de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i professor associat de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV i Francisco Tinahones, president de la Societat Espanyola de la Obesitat.

L’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut ha reunit unes 150 persones que han seguit les jornades.

Entre els ponents destaquen Jean-Michel Oppert que treballa en el projecte europeu Spotlight que té l’objectiu d’establir estratègies multifactorials efectives per la promoció de la salud, entre les que s’inclou l’alimentació i l’activitat física tenint en compte la sostenibilitat i l’ambient urbà/rural, així com aspectes relacionats en l’evolució de  la pràctica de l’activitat física a l’Estat espanyol en la darrera dècada. També s’ha tractat de la pràctica d’activitat física en les nenes i els nens, en els pacients amb sobrepès i obesitat i en l’envelliment, així com la importància d’entrenar la força i la massa muscular. Hi ha hagut temps per parlar d’altres temes d’actualitat, com per exemple si s’ha d’entrenar en dejuni o no, i què s’ha de fer per seguir una bona recuperació després de l’entrenament. En aquesta edició hi han participat unes 150 persones.