22/01/2016

La URV administra els exàmens per sol·licitar la nacionalitat espanyola

El Centre d'Estudis Hispànics de la URV, com a entitat avaluadora de l'Institut Cervantes, acull la prova del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera (DELE) i la de Conocimientos Constitucionales y Socioculturales de España (CCSE) per a les persones que sol·liciten la nacionalitat espanyola. La Universitat ofereix cursos de preparació, a partir del febrer, per ajudar els candidats a superar aquestes proves

El primer examen de CCSE s'ha fet el dijous, 28 de gener.

Per accedir a la nacionalitat espanyola per part de les persones residents a l’Estat és imprescindible superar aquests exàmens, d’acord amb la Ley de Nacionalidad por Residencia de juliol de 2015. A la tardor passada, el Ministerio de Educación, Cultura y Deportes va encarregar a l’Instituto Cervantes el disseny de les proves.

El Centre d’Estudis Hispànics (CEH) coordina l’oferta d’ensenyament de llengua espanyola per a estrangers a la URV, que és una de les quatre universitats nomenades entitats avaluadores de l’Institut Cervantes a Espanya. El CEH és l’únic centre examinador de la província de Tarragona encarregat d’administrar els exàmens.

Les aules del campus Catalunya acullen els exàmens.

A les persones sol·licitants se’ls demana el nivell A2 del Diploma d’Espanyol com a Llengua Estrangera (DELE) i superar la prova de Conocimientos constitucionales y socioculturales de España (CCSE). El CEH, ja administra, des de fa 15 anys, el DELE (6 nivells) a la demarcació, i ara assumeix la demanda del col·lectiu de sol·licitants de la nacionalitat espanyola. Ambdues proves venen dissenyades des del Cervantes, que també les avalua, excepte la prova oral de llengua que es qualifica a la URV. Pel que fa al CCSE, hi ha un temari per a la preparació de la prova. Les proves són iguals arreu i les persones poden escollir entre els centres examinadors existents a tot l’Estat.

Amb el canvi de normativa per accedir a la nacionalitat espanyola, segons ha explicat Jordi Tous, vicerector d’Universitat i Societat, fa uns mesos es va generar intranquil·litat i expectació entre les persones interessades a sol·licitar-la, que es van adreçar a la URV. Al novembre es va fer una reunió informativa pública per explicar el procés. Les Antenes del Coneixement del campus extens de la URV també informen de la qüestió.

Segons informa Esther Forgas, directora del Centre d’Estudis Hispànics, els exàmens a Tarragona comencen al gener, i les convocatòries són continuades al llarg de l’any. La demanda social a la demarcació és alta, i a cada examen assisteixen 80 persones. La URV ofereix cursos de preparació als dos exàmens que s’han de realitzar.

Més informació:
Centro de Estudios Hispánicos