16/11/2015

La URV, al costat de les víctimes i del poble francès

La URV vol mostrar el seu condol i solidaritzar-se amb les víctimes dels atacs patits a París el divendres, 13 de novembre. Es convoca un minut de silenci el dilluns, 16 de novembre a les 12 h. a les portes de centres i campus. En un comunicat, l'ACUP lamenta els actes de barbàrie comesos

S'ha fet un minut del silenci al campus Sescelades.

La URV vol fer costat al poble francès, després dels fets dramàtics patits el divendres a la nit, en què 129 persones han perdut la vida i 352 estan ferides (balanç provisional a 16-11), en diferents atacs pràcticament simultanis a llocs d’oci plens de gent de la capital francesa, i reivindicats per Estat Islàmic (EI).

Estudiants, professorat i PAS, davant de l'edifici d'Arquitectura.
Estudiants, professorat i PAS, davant l’edifici d’Arquitectura.

Universitats franceses han vist com membres de les seves comunitats han perdut la vida, com la Universitat de la Sorbona.

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha emès un comunicat sobre els actes terroristes de París, que diu: ” L’ACUP, que formen les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, Girona, Lleida, Rovira i Virgili i Oberta de Catalunya, lamenta els actes de barbàrie que van tenir lloc divendres 13 de novembre de 2015 a París i expressa el seu rebuig més enèrgic davant aquesta i qualsevol altra acció terrorista. Els principis bàsics de convivència i de respecte a les llibertats fonamentals no poden veure’s amenaçats per atacs de cap mena. L’ACUP trasllada el condol per les víctimes i comparteix el dolor dels seus familiars i amics. Així mateix, l’Associació anima a tots els membres de les comunitats universitàries a ser presents als actes de condol que es duran a terme el dia d’avui a les diferents universitats”.

minsilenciparisturisme15
A la Facultat de Turisme i Geografia també s’ha fet una concentració silenciosa.