21/12/2015

La URV col·labora amb el programa “Roba Amiga”, amb la instal·lació de contenidors als campus

S'han col·locat contenidors als campus Catalunya i Sescelades de Tarragona i Bellissens de Reus, per a ús dels universitaris. "Roba Amiga", de la Fundació Formació i Treball, dóna feina a 110 persones en risc d'exclusió social

La comunitat universitària ja disposa de contenidors per dipositar la roba i les sabates usades. Ja des del 18 de novembre, d’acord amb del conveni de col·laboració signat a la tardor entre la URV i la Fundació Privada Formació i Treball (FIT), es van instal·lar els contenidors distribuïts pels tres campus.

Així es facilita la recuperació de la roba i sabates usades que puguin tenir a casa l’alumnat, professorat i personal d’administració i serveis. Amb la posada en marxa de la iniciativa, la Universitat dóna un pas més en el seu impuls per a la conscienciació social i mediambiental, ja que el projecte de recuperació de roba permet alhora generar llocs de feina dedicats íntegrament a col·lectius vulnerables.

cartellrobamiga

Actualment, el programa de tractament de roba dóna feina a 110 persones en risc d’exclusió social, que mentre estan contractades, a més de gestionar el procés de recuperació, també realitzen itineraris de formació i acompanyament a la inserció laboral. Així la URV està col·laborant amb els programes de formació i ocupació dirigits a persones amb especials dificultats d’accés al mercat laboral, desenvolupats per la Fundació.

La roba i calçat reunits seran recuperats a través del projecte Roba Amiga (amb una planta que, autoritzada per l’Agència de Residus de Catalunya, processa més de 4.500 tones/any de roba provinent de domicilis, escoles i de 850 contenidors distribuïts per 250 municipis de Catalunya), per tal de ser lliurats a famílies en situació de risc d’exclusió social mitjançant Programes d’Entrega Social, o bé per ser distribuïts a través de les botigues que gestiona la Fundació.

La Fundació Formació i Treball, entre el seu ampli ventall de serveis, disposa d’una xarxa de botigues de roba de segona mà, on es dóna sortida a roba, mobles i altres objectes de consum domèstic que provenen de donacions de particulars i empreses (restes d’estocs i/o fora de temporada, tares imperceptibles, tot en bon estat i també material de segona mà). Per tant, la venda d’aquests productes a preus econòmics permet obtenir beneficis destinats íntegrament a la creació de llocs de treball per a persones vulnerables i alhora fer sostenible aquest projecte social. A Tarragona està ubicada al c/ Apodaca, n. 12.

El conveni específic de col·laboració per aquesta tasca entre la FIT i la URV el van signar l’1 d’octubre el director de la Fundació Albert Alberich i el rector de la Universitat Josep Anton Ferré, i té una vigència de tres anys prorrogables automàticament.

Més informació:

Vols saber com el teu residu es converteix en una oportunitat?