20/06/2016

La URV consolida les relacions amb universitats marroquines

La vicerectora d’Internacionalització de la URV, Mar Gutiérrez-Colón, juntament amb la cap del Centre Internacional, Marina Casals, han estat en una visita oficial al Marroc del 30 de maig al 4 de juny

A l’inici de la setmana van visitar Al Akhawayn University a Ifrane (AUI), la International University of Rabat (UIR) i l’École de Gouvernance et Économie de Rabat (EGE-Rabat). L’objectiu d’aquestes visites era explorar possibilitats de col·laboració amb benefici mutu. Entre les diferents propostes que es van discutir es troba la signatura de convenis de mobilitat, la cotutela de tesis doctorals i la recerca conjunta. Es van identificar nombrosos punts en comú i es va establir una estratègia de seguiment.

El 2 i 3 de juny, la vicerectora va participar en un seminari organitzat per la universitat Mohamed I d’Oujda en col·laboració amb l’IPHES (Institut de Paleoecologia Humana i Social) per commemorar els 10 anys de recerca conjunta. Aquest seminari, que va congregar nombroses personalitats de la regió i associacions berbers, incloïa visites a zones d’excavacions.

Exposició arqueològica en el marc del seminari internacional a Jerada.

En general, va ser una visita fructífera amb resultats específics que contribuiran en gran mesura a la consecució dels objectius d’internacionalització de la URV.