26/07/2017

La URV coopera en projectes de desenvolupament a Àfrica i Amèrica

Més d'una vintena d'universitaris treballaran en sis projectes diferents a Egipte, Marroc, Uganda, Moçambic, Perú i també a Grècia

URV Solidària, en un projecte al Senegal.

El Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària, a través de la convocatòria per a projectes de cooperació al desenvolupament, de caràcter intern, adreçada als universitaris de la URV, ha subvencionat un total de sis projectes de diferents disciplines, amb els quals es desplaçaran més d’una vintena de membres de la URV a Egipte, Marroc, Uganda, Moçambic i Perú i també a Grècia.

Des del CREVER (Grup d’Enginyeria Tèrmica Aplicada), del Departament d’Enginyeria Mecànica, dissenyaran un sistema solar de generació d’energia per a una incubadora d’ous per a les zones rurals de Qena, Egipte. Des del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social, de la mà de dues professores, es farà una intervenció per potenciar la igualtat de gènere a través de la creació d’un servei de suport familiar i d’un espai socioeducatiu a Meknès, Marroc.

A Uganda, una estudiant de Comunicació contribuirà a les tasques comunicatives i de difusió del projecte Petits Detalls, orientat a garantir l’educació i la salut dels infants i joves orfes del país. I en el mateix continent, a Moçambic, una doctora de la Unitat de Medicina Preventiva i Salut Pública, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, aportarà a la zona rural de l’illa d’Ibo els resultats d’una intervenció sobre l’estat nutricional dels nens i nenes menors de cinc anys, amb desnutrició aguda moderada

Sis investigadors i estudiants del Centre d’Estudis de Dret ambiental (CEDAT) duran a terme l’assessorament jurídic a població vulnerable de Perú afectada per danys climàtics i ambientals. Amb la Plataforma de la URV pels Refugiats estudiants i professors s’han començat a desplaçar al camp de refugiats d’Elpida (Tessalònica, Grècia), per fer tallers als camps per als nens i nenes dels camps i donar suport als voluntaris que hi treballen.

Treballant en un projecte al Sàhara.

Tots aquests projectes es desenvoluparan aquest estiu i durant el curs 2017-18. Aquesta última convocatòria, resolta al juny, és la segona de les dues que es fan cada curs per projectes propis de la Universitat. Es tracta de potenciar i donar suport, des del Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària, a totes les iniciatives, projectes i accions de cooperació universitària al desenvolupament que sorgeixen dels membres de la comunitat. Específicament, per als estudiants és una ocasió per aprendre d’una manera intensa i diferent, en la línia del aprenentatge i servei. A cada convocatòria, que es fan des de l’any 2000, augmenta el nombre de projectes i d’estudiants, departament i facultats implicats, amb inquietuds per aplicar els seus coneixements en benefici del desenvolupament sostenible dels pobles amb menor nivell de desenvolupament humà.