17/10/2017

La URV coorganitza el congrés internacional més important d’enginyeria oceànica, costanera i marina

La trobada serà del 17 al 22 de juny a Madrid i espera atreure uns 1.000 investigadors, enginyers, gestors i tècnics d’aquest sector

Investigadors, enginyers, gestors i tècnics relacionats amb l’enginyeria marina, costanera i oceànica assistiran del 17 al 22 de juny de 2018 a Madrid a la 37a Conferència Internacional d’Enginyeria Oceànica, Costanera i Àrtica (OMAE), de l’Associació Americana d’Enginyers Mecànics (ASME). Es tracta de la cita internacional més important del sector i aplega tant la indústria com l’acadèmia. L’investigador i professor de la URV Francisco Huera-Huarte colidera el comitè organitzador local del congrés, juntament amb la Universitat Politècnica de Madrid i l’Institut d’Hidràulica Ambiental de la Universitat de Cantàbria, i és la primera vegada que es fa a Espanya.

Aquesta conferència internacional s’estructura al voltant d’una sèrie de simposis de temàtiques relacionades amb l’enginyeria oceànica, costanera i marina i s’hi tractaran temes com tecnologia d’alta mar; estructures, seguretat i fiabilitat; tecnologia de materials, mecànica de fluids computacional (CFD) i interacció fluid-estructura (FSI); canonades, tendons, catenàries i sistemes submarins; utilització de l’espai oceànic; enginyeria oceànica; ciències i tecnologies polars i àrtiques; energia renovable oceànica; geotècnia en alta mar o tecnologia petroliera.

L’OMAE ofereix opcions de patrocini i la possibilitat d’instal·lar estands, perquè les empreses del país tinguin l’oportunitat de donar-se a conèixer a les grans companyies internacionals que operen en el sector. Aquesta trobada, que en edicions anteriors ha reunit uns 1.000 assistents, també permet a la comunitat tècnica internacional conèixer els avenços cientificotècnics que es fan a les institucions acadèmiques.

Des de l’inici el 1982 (New Orleans, EUA) el congrés s’ha dut a terme en diferents ciutats dels Estats Units, Europa i Àsia. Les edicions recents han tingut lloc a Trondheim, Busan, St. Johns, San Francisco, Nantes, Rio de Janeiro, Rotterdam i Xangai.

La Divisió d’Enginyeria Oceànica, Costanera i Àrtica (OOAE) d’ASME es va fundar el 1999 en unir-se la Divisió d’Enginyeria Oceànica (OED) i la Divisó d’Enginyeria Mecànica, Costanera i Àrtica (OMAE). La conferència OMAE és el principal esdeveniment anual de la Divisió, amb més de 4.400 afiliats.