10/03/2017

La URV dóna a conèixer l’oferta de postgrau a Amèrica Llatina i Àsia

Durant el mes de març, la Universitat participa a diferents fires internacionals al Brasil, Colòmbia, Xile i Taiwan

La vicerectora d'Internacionalització de la URV Mar Gutíerrez Colon (tercera per la dreta), juntament amb la delegació catalana a la 12th Annual APAIE Conference a Taiwan.

Amèrica Llatina i el continent asiàtic són les destinacions preferents per a la URV per donar a conèixer la seva oferta acadèmica. D’Amèrica Llatina, concretament de Mèxic, Colòmbia, Perú i Equador és d’on provenen majoritàriament els estudiants que venen a formar-se a Espanya, i també a la URV.

La I Feria Estudiar en España, la primera que se celebra de forma exclusiva amb entitats espanyoles al Brasil, està motivada pel creixent interès que institucions i estudiants manifesten per l’Estat espanyol com possible destí per a dur a terme part dels seus estudis de grau, i principalment de postgrau i d’estades post doctorals, el nombre de les quals augmenta. L’objectiu és fomentar i ampliar el coneixement mutu d’institucions d’ambdós països, atès que, tot i que actualment ja existeixen relacions i intercanvis hi ha encara molt de marge de creixement, tant en número d’estudiants de grau i de postgrau com en projectes de col·laboració científica per raons d’afinitat lingüística, cultural i camps d’interès en la recerca. La Fira té lloc el dissabte 11 de març a Sao Paulo de 9 h a 14 h al Instituto Cervantes Sao Paulo, i el dilluns 13 de març a Rio de Janeiro, de 14 h a 20 h a l’Instituto Cervantes Rio de Janeiro. L’organitza SEPIE, el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación.

Alumnes visitants a Study in Europe Fair Peru, l’any passat.

També a Amèrica Llatina s’ha organitzat la Fira Europosgrados, i la URV hi torna a participar els dies 25 i 26 de març a Bogotà, de 14,30 h a 19 h al Centro de Convenciones Gonzalo Jiménez de Quesada, i els dies 28 i 29 de març a Santiago de Xile, de 14,30 h a 19 h a l’Hotel W Santiago (Great Room). És la fira universitària europea sobre estudis de postgrau més gran i important de Colòmbia i Xile. Va dirigida a estudiants de nivell superior, joves professionals, acadèmics, pares i mares de família, empreses, universitats i públic en general. En aquestes cites, representants d’institucions d’educació superior de diversos països europeus presenten la seva oferta acadèmica i proporcionen als visitants dades de primer mà per a continuar els seus estudis a Europa (plans d’estudis, finançament, requisits lingüístics, condicions de vida, etc.).

Al continent asiàtic, a Taiwan, del 20 a 23 de març té lloc la 12th Annual APAIE Conference a Kaohsiung, de 9 h a 18:30 h al Kaohsiung Exhibition Center. APAIE és una organització internacional sense ànim de lucre, l’objectiu de la qual és activar i reforçar la internacionalització de l’educació superior a la regió d’Àsia, el Pacífic i tot el món. La trobada és l’ocasió per crear, actualitzar i construir relacions amb els professionals de l’educació internacional. L’organització facilita a les universitats participants, com la URV, informació prèvia per confegir l’agenda de contactes que es fan durant la trobada. Hi ha una exposició a gran escala, amb més de 200 estands, i cinc universitats locals, dirigides per la Universitat Nacional Sun Yat-sen, donen la benvinguda a totes les institucions participants.

I a Catalunya, el Saló Futura de Màsters i Postgraus és una cita obligada per a la URV, com el Saló de l’Ensenyament per a l’etapa de grau, en els quals hi participa cada any. Es fa els dies 24 i 25 de març a Barcelona, de 10 h a 20 h al Recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. S’informa de primera mà de les diferents opcions d’estudis de postgrau i màsters a Catalunya, Espanya i a l’estranger.

Al mes de maig està prevista l’assistència a la Conferència IUNC Eurasia 2017, a Moscou, i es preveu la participació a altres fires i trobades. Organitza la Unitat de Màrqueting de l’Oficina d’Atenció al Màster (OAM), amb la col·laboració del Vicerectorat d’Internacionalització.