29/07/2015

La URV eixampla les relacions amb universitats d’Egipte

La Universitat ha subscrit tres nous convenis marc de col·laboració amb universitats egípcies. El dimecres, 29 de juliol representants de Arab Academy of Science, Technology and Maritime Transport; de South Valley University i de Fayoum University, han signat els acords al Rectorat. Ha estat dins la visita d'aquests responsables acadèmics egipcis, que participen a Tarragona en el projecte europeu docent Tempus XNEM

Representants de South Valley University, Fayoum University i Arab Academy of Science, Technology and Maritime Transport, juntament amb els de la URV.

Khaled Ismael Hamza ha signat el conveni com a president de Fayoum University, de Tawfik El-Hakeem (Al Fayoum); Abbas Mohamed Mansour ha signat l’acord com a president de South Valley University, de Qena, i també s’ha firmat el conveni de col·laboració amb Arab Academy of Science, Technology and Maritime Transport d’Heliopolis. Per part de la URV, ha signat els tres convenis el rector Josep Anton Ferré.

En el text, les tres universitats i la URV, com a institucions compromeses amb l’educació superior, estableixen les condicions generals de la col·laboració científica, tècnica, docent i administrativa que es pugui dur a terme. Aquesta col·laboració s’adreça al intercanvi de personal docent, investigador, administratiu i de suport tècnic i d’estudiants; a l’establiment de programes d’àmbit científic o tècnic d’interès per les dues parts, a l’intercanvi d’informació d’àmbit científic i tècnic, i a establir formules d’ajuts al personal a través de la concessió de beques d’estudi i de recerca. Els convenis tenen una duració de cinc anys.

La signatura dels convenis s’ha dut a terme aprofitant l’estada d’aquests responsables acadèmics a la URV, que participen en una reunió de treball del projecte docent europeu Tempus Excellence in Nanoscience Education for MENA Region (XNEM), els dies 29 i 30 de juliol a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, al campus Sescelades.

En aquest projecte es treballa per fer ensenyaments conjunts de nanociència d’àmbit supraregional. En el consorci del projecte participen universitats d’Egipte, Jordània i Tunísia, i europees, entre elles la URV, i de França, Suècia i Alemanya. El coordina el professor Ahmed Kalil, de Fayoum University, L’IP del subprojecte de la URV és el professor Eduard Llobet, del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica.