01/07/2019

La URV entra a formar part de la Xarxa d’Universitats Europees Aurora

La institució es presentarà amb aquesta aliança, a la segona convocatòria del projecte European Universities Network de la Comissió Europea

La URV ja és un membre més de l’aliança d’universitats europees Aurora, de la qual en formen part, a hores d’ara, nou universitats més, excel·lents en recerca i que es troben en el top 250 mundial. L’anunci l’han fet públic aquest dilluns, en roda de premsa, la rectora, María José Figueras; i els vicerectors d’Estudiants i Ocupabilitat, d’Internacionalització, i de Recerca i Planificació Científica, Maria Bonet, John Style i Francesc Díaz, respectivament, que també han avançat que la URV es presentarà a la segona convocatòria del projecte European Universities Network.

La xarxa Aurora es va crear el 2016 per contribuir a integrar l’excel·lència científica d’alt nivell amb les necessitats i l’impacte socials. Ara, amb la incorporació a Aurora Universities Network, la URV vol fer un salt cooperatiu qualitatiu i estratègic per, d’una banda, tenir més visibilitat internacional i estar més presents en els processos de presa de decisions europeus i, de l’altra, per poder participar de manera conjunta en els programes plurianuals que desenvolupa la Unió Europea.

Precisament, un d’aquests programes és el que ha arrencat aquest 2019 amb la primera convocatòria resolta ara fa tot just una setmana: l’European Universities Network, que s’orienta a la creació de xarxes d’universitats de diferents països europeus amb el propòsit d’estudiar possibles maneres de millorar la cooperació fins al punt de desenvolupar, en un futur, títols europeus. Per tant, l’entrada en aquesta xarxa permetrà configurar una proposta d’aliança estratègica forta i competitiva amb aquestes universitats de cara a la propera convocatòria que serà, possiblement, al febrer vinent. Ser present a la xarxa implica també poder participar en diferents programes conjunts reforçant les àrees de recerca, formació i impacte social.

Les àrees de cooperació principals en aquesta xarxa són: innovació en docència i aprenentatge, estudiants, impacte social i rellevància de la recerca, inclusió i diversitat, sostenibilitat i internacionalització. Per avançar en aquestes àrees, universitats de l’Aurora Network han treballat en una sèrie de projectes en els següents àmbits: reptes multidisciplinaris i transdisciplinaris, sostenibilitat, clima i energia, vida humana i salut, tecnologia digital en la societat i transformacions en una societat globalitzada. La col·laboració de la URV amb alguna de les universitats d’Aurora no és nova. 18 dels 24 departaments de la Universitat hi ha tingut algun tipus de col·laboració en els darrers tes anys, principalment a través de publicacions científiques.

Més informació: URV_Aurora