30/04/2015

La URV és la vuitantena millor universitat del món de menys de 50 anys segons “Times Higher Education”

El rànquing 100 under 50, que elabora la revista "Times Higher Education", ha situat la URV en 80a posició en la llista de les 100 millors universitats del món de menys de cinquanta anys d’antiguitat. És el segon cop consecutiu que la URV forma part de les cent més valorades en aquest rànquing, que es fa des del 2012

La URV es consolida en aquest rànquing en el qual només hi tenen cabuda les 100 universitats d’arreu del món de menys de 50 anys de vida, que han tret millor puntuació en tretze indicadors relacionats amb cinc categories: docència, recerca, citacions – impacte dels treballs publicats- internacionalització -tant d’estudiants com professors-  i transferència de coneixement i innovació, cadascuna de les quals té un pes específic a l’hora de fer la suma total. En referència al rànquing 2013-14, en aquesta edició la URV ha tret major puntuació en totes les categories, a excepció de les citacions, on ha baixat dos punts.  Aquest any hi ha hagut més universitats avaluades en total i la puntuació de la universitat en la posició número 100 és més alta que l’any passat, en què la URV es va posicionar en el número 66 del rànquing.

Phil Baty, editor de rànquings de Times Higher Education ha felicitat la Universitat “per consolidar la seva posició entre les universitats d’elit joves;  formar part del top 100 és un assoliment important”. Segons els responsables de la publicació, aquesta classificació mostra que, els qui formen part de la llista, han aconseguit un gran impacte en algunes àrees com docència, recerca i transferència de coneixement,  en contrast amb les institucions tradicionals que sovint han tingut molt més temps per acumular reputació.

Dues universitats catalanes més i tres de la resta de l’Estat figuren a la llista de les 100 millors universitats joves. Les catalanes són la UPF (12) i la UAB (29). De la resta de l’Estat són l’Autònoma de Madrid (46), la Universitat de Vigo (88) i la Universitat Politècnica de València (97). En primera posició s’ha situat enguany l’École Polytechnique Fédérale de Lausanne, que l’any passat ocupava el segon lloc. El rànquing 100 under 50 s’ha fet públic el dimecres 29 d’abril a la Dublin City University i el podeu consultar aquí.

La metodologia d’anàlisi que utilitza Times Higher Education (THE) 100 under 50 és la mateixa que ha utilitzat THE World University Rankings (el rànquing general), però es redueix la importància dels indicadors subjectius, que fan referència al prestigi acadèmic i a la reputació. La primera edició del rànquing 100 under 50 es va publicar el maig del 2012 amb l’objectiu de demostrar que era possible demostrar l’excel·lència en un període de temps relativament curt.

Times Higher Education és una revista setmanal editada a Londres especialitzada en Educació Superior. Es la publicació britànica d’aquest tipus més important i ha esdevingut una referència internacional. Amb el suport de Thomson Reuters elabora una sèrie de rànquings internacionals d’universitats.