03/08/2016

La URV estrena a Youtube el vídeoblog de divulgació científica “Pregunta a la Plaça”

Com actua l’ibuprofèn, aliments saludables, biocombustibles i com funciona el Banc Central Europeu són els quatre primers temes que ha tractat aquest nou producte audiovisual i que ja es poden veure a Youtube. Pregunta a la Plaça té l’objectiu de resoldre dubtes quotidians que troben la seva resposta en la recerca que es realitza a la URV. La sèrie, amb un caràcter marcadament desenfadat, està conduïda per la periodista Anna Plaza i es complementa amb les càpsules Ciència en 1' que expliquen, amb el suport d’il·lustracions animades, curiositats científiques relacionades amb els temes que es plantegen al vídeoblog

Una àvia fa les preguntes i la seva néta troba les respostes. Aquest és el plantejament de Pregunta a la Plaça, un vídeoblog de divulgació científica a través de Youtube conduït per la periodista Anna Plaza, qui s’endinsa als laboratoris de les diverses facultats i escoles de la URV per resoldre, gràcies a les respostes dels investigadors que fan recerca a la Universitat, els dubtes que li planteja la seva àvia a través de l’Skype.

Amb caràcter informal però sense perdre el rigor científic, cada episodi –d’uns 4 minuts de durada- tracta un tema diferent. Des de com actua l’ibuprofèn, a quins són els aliments saludables, passant per com funciona el Banc Central Europeu, què són els sulfits i els tanins als vins o els biocombustibles.

En total són 12 vídeos –dels quals ja se n’han penjat 5-, que es podran veure a través del canal de la URV a Youtube i inclouran subtítols en castellà i anglès.

La sèrie Ciència en 1' explica temes científics de forma entenedora, amb el suport d'il·lustracions animades.
La sèrie Ciència en 1′ explica temes científics de forma entenedora amb el suport d’il·lustracions animades.
Ciència en 1’

Per complementar els continguts que s’expliquen al vídeoblog, s’han creat nous capítols de la sèrie Ciència en 1, unes càpsules de vídeo de curta durada que, amb el suport d’il·lustracions animades, expliquen de forma entenedora un tema científic i estan traduïts al espanyol i a l’anglès.

Tots dos productes s’han ideat amb l’objectiu d’apropar la ciència a tot tipus de públic i fer-la comprensible, explorant nous canals com és el cas de Youtube.

Els vídeos han estat elaborats per la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV (ComCiència) amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y Tecnología (FECYT).

Per seguir la sèrie: