26/03/2019

La URV estrenarà el Màster en Innovació en Atenció Primària el pròxim curs, pioner a l’Estat

S’ofereix en modalitat semipresencial i és possible gràcies a un conveni amb la Fundació URV i la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària

María José Figueras, rectora de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i presidenta de la Fundació URV (FURV), i Antoni Sisó Almirall, president de la Fundació d’Atenció Primària de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (FAP/CAMFiC), han signat un conveni gràcies al qual el curs 2019-20 s’impartirà per primer cop el Màster en Innovació en Atenció Primària, en modalitat semipresencial i al qual ja s’han matriculat una vintena d’estudiants, en el que és una oferta pionera a l’Estat espanyol. La durada del màster és de dos cursos acadèmics i les classes es desenvolupen a la seu de la FAP/CAMFiC, a Barcelona, on ja s’ofereix des de fa anys un ampli programa formatiu des de la vocalia de Formació i Docència, codirigida per la Yolanda Ortega, professora de la URV, i Marta Expósito.

Promogut per la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV, i sota la direcció acadèmica de Rosa Solà, del Departament de Medicina i Cirurgia, el màster tractarà aspectes com la gestió clínica de la consulta, la millora en la gestió del procés d’atenció, la incertesa clínica, la prevenció quaternària (no fer coses que no calen o processos que ja han quedat obsolets o no tenen sentit en determinades situacions), la qualitat i seguretat en el pacient, la recerca a l’àmbit de l’Atenció Primària, així com la formació i aprenentatge a l’entorn professional.

Rosa Solà ha destacat que amb aquesta iniciativa “busquem l’excel·lència i la internacionalització dels professionals de l’atenció primària. A més, hem apostat per una metodologia docent innovadora, així es defuig de les classes magistrals per afavorir l’autoreflexió entre els estudiants, el treball en petits grups, hi haurà jocs de rol… Tot amb la idea de que s’experimenti”.

Per la seva banda, Antoni Sisó Almirall, president de la FAP/CAMFiC, ha manifestat: “Es tracta d’una aposta estratègica de la nostra entitat, amb la qual unim esforços amb la URV per dur a terme un mestratge en Innovació en Atenció Primària, semipresencial i sense comparador amb altres formacions universitàries, accessible per professionals de l’Atenció Primària que desenvolupen el seu exercici laboral en àmbits assistencials, com docents i investigadors, i tant a Catalunya com Espanya i Llatinoamèrica”. Sisó ha afegit que “el màster respon tant a la innovació que es produeix en les organitzacions, com també en els processos i en els serveis. CAMFiC continuarà oberta i disposada a la col·laboració amb universitats per aportar i difondre coneixement entre els professionals de l’Atenció Primària”.

María José Figueras Salvat, rectora de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i presidenta de la Fundació URV (FURV), i Antoni Sisó Almirall, president de la Fundació d’Atenció Primària de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (FAP/CAMFiC), avui durant la signatura del conveni, a Rectorat.

La rectora de la URV, María José Figueras, ha comentat que un dels factors que ha propiciat aquest acord amb la URV, i no amb una altra universitat, ha estat que “la nostra Facultat de Medicina i Ciències de la Salut és la més longitudinal pel que fa a l’Atenció Primària, en el sentit que al llarg de tots els cursos la formació en aquesta matèria és continuada”. També ha destacat que amb aquesta nova oferta acadèmica “omplim un buit i complim una funció social”.