28/04/2017

La URV guanya la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

L'equip Babylon de la URV s'ha proclamat campió de la Lliga, que enguany plantejava la qüestió de si el poder públic ha de controlar els mitjans de comunicació

L'equip guanyador Babylon de la URV.

La 13a edició de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives, que s’ha fet del 24 al 27 d’abril a la Universitat Pompeu Fabra, ha plantejat la qüestió: “Cal que el poder públic controle els mitjans de comunicació?”, amb l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre el estudiantat. En una final emocionant del debat, el dijous 27 d’abril a la tarda, l’equip Babylon de la URV, vencedor de la Lliga disputada a la URV, s’ha proclamat vencedor de la Lliga de les universitats de l’àrea de parla catalana, davant de l’equip de la UAB, que ha quedat subcampió. Els tarragonins ha defensat la postura que afirma que sí, que cal un control públic dels mitjans de comunicació, davant de l’equip de la UAB que defensava la postura contrària. Abans, les semifinals han enfrontat UAB-UJI i URV-UV .

En la competició es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal. El jurat de la final l’han format Pere Rostoll, Gemma Espigares, Arnau Guix, Berta Solé i Ismael Vicedo.

Miquel Gasparín del grup Babylon, en plena actuació.

L’equip Babylon, guanyador de les dues últimes lligues de la URV el formen Àlex Marín, el capità, Miquel Gasparín, Toni Cabanillas i Joel Pérez i Víctor Barcelon, provinents dels estudis de Comunicació, de Psicologia i del grau d’Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica. El premi per a ells és de 2.500 €. El millor orador de la Lliga ha estat Sebastià Salas (UIB) i el premi al millor equip, seleccionat a través de la votació de la resta d’equips, ha estat per a la UIB.

A la Lliga, distribuïdes en dos grups, han participat catorze universitats: UV, UIB, UdL, UPF, UOC, UdG, UA, UOC, UB, UPV, URL, UMH, UAB i URV. En total, a la competició dialèctica hi han intervingut 80 estudiants.

A l’acte de cloenda de la Lliga de Debat Universitària han participat els dos caps de jutges, Pere Rostoll i Gemma Espigares; el director general d’universitats de la Generalitat de Catalunya, Josep Pallarés; i el vicerector de Comunitat Universitària de la UPF, Ramon Villanova.

Del 27 al 29 d’abril a Barcelona també es disputa la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la xarxa Vives, en la qual participa l’equip del Col·legi Les Carmelites de Tarragona i es debat sobre els drets dels animals.