05/04/2018

La URV i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà coeditaran publicacions

Josep Anton Ferré, rector de la URV, i Francesc Benet, president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, han signat avui un conveni per promoure publicacions sobre la comarca

L’acord  vol promoure la coedició de publicacions d’estudis relacionats amb l’àrea geogràfica de la Conca de Barberà, els seus municipis i la seva gent. La signatura ha tingut lloc avui al Rectorat de la Universitat Rovira i Virgili, a Tarragona.

Publicacions URV serà el segell editorial que tindrà cura d’aquestes edicions. Precisament, coincidint amb la signatura del conveni, s’ha donat a conèixer la digitalització del llibre La baronia de Queralt al segle XV, de Gerard Carceller, tasca que ha dut a terme l’esmentat servei universitari. Aquesta obra va ser coeditada l’any 1998 per la URV i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, en la seva edició en paper. Es pot descarregar clicant aquí

Pròximament, en el marc del mateix conveni, es coeditarà en paper i en digital un estudi sobre cinema a la comarca de la Conca de Barberà, resultat d’una investigació duta a terme pels membres de la URV Jose Carlos Suárez, Pedro Nogales i Àlex Rebollo.

El rector de la URV ha declarat que aquest conveni “és un exemple de bona sintonia entre administracions públiques per tal de sumar esforços i multiplicar-ne el resultat; de  visió estratègica de la universitat per ser present en el seu territori i la seva societat; de transferència de coneixements generats per la universitat a la societat en general, i d’internacionalització dels coneixements gràcies a l’ús de les noves tecnologies”.

El president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha assenyalat: “Des de la nostra institució esperem que la signatura d’aquest conveni sigui la primera de moltes col·laboracions entre ambdós ens”.

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà és un ens local de suport i de prestació de serveis als municipis, als ciutadans i als agents socioeconòmics de la Conca de Barberà. Entre altres, impulsa programes, actuacions i serveis de recerca i difusió del patrimoni cultural. Una de les eines que utilitza és l’edició de llibres.

Publicacions URV va néixer amb l’objectiu d’editar i distribuir, a través de diverses col·leccions, obres universitàries de caràcter institucional, docent, investigador i divulgatiu.