24/10/2017

La URV i la Universitat de Yunnan d’Economia i Finances col·laboren en Turisme

Es treballa en un programa Study Abroad sobre innovació en turisme cultural i estades en el màster en Gestió de Destinacions Turístiques

Els membres de la delegació i de la URV, davant el Rectorat.

La Universitat de Yunnan de Finances i Economia va visitar el passat 23 d’octubre la URV per definir activitats de docència i recerca conjuntes, després que signessin un conveni de col·laboració al juliol passat durant el ‘Simposi Internacional en Gestió Innovadora de Destinacions de Turisme Cultural’ celebrat a Kunming, Xina.

En l’àmbit educatiu s’han planificat dues accions: d’una banda, alumnes de la universitat xinesa faran estada a la URV a través del programa Study Abroad al proper 2018, que tindrà com a eix temàtic la innovació en el turisme cultural. De l’altra banda, se signarà un conveni de mobilitat perquè els estudiants de màster de Yunnan puguin cursar l’últim any d’estudis (a la Xina els màsters tenen una durada de tres anys) a la URV al màster en Gestió de Destinacions Turístiques, la qual cosa els permetria obtenir un títol conjunt.

En l’àmbit de la recerca, la Facultat de Turisme i Geografia de la URV i la Universitat de Yunnan de Finances i Economia treballen per a la mobilitat dels investigadors i per col·laborar en projectes d’investigació conjunts, especialment de cara a l’any vinent, que és l’any del Turisme de la Unió Europea i la Xina.

La delegació visitant, formada per Wang Xiaoyong, director del Consell de l’Escola de la YUFE, Ban Xianhi, director del Centre d’Estudis en Turisme, el professor Zhu Tao i el consultor Corrado Politi, van ser rebuts per la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez- Colón, el professor de la Facultat de Turisme i Geografia Paolo Russo, Min Zhang, investigador de la Facultat, i Salvador Anton, director del Parc Científic i Tecnològic en Turisme i Oci (PCT). La reunió va tenir lloc al rectorat. Posteriorment, la delegació xinesa va mantenir una reunió de treball al PCT a Vila-seca, per conèixer els projectes i línies de recerca aplicada que s’hi desenvolupen.

Reunió de treball realitzada al Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci.