07/07/2017

La URV i la Universitat Nacional del Litoral col·laboraran en els estudis de doctorat

Un conveni permetrà als estudiants de les les dues institucions obtenir la doble titulació de doctorat en Nanosistemes, Bioenginyeria i Energia de la URV i la de Física de la UNL

Miguel Alfredo Irigoyen, vicerector de la Universitat Nacional del Litoral , amb Josep Anton Ferré, rector de la URV.
Miguel Alfredo Irigoyen, vicerector de la Universitat Nacional del Litoral, amb Josep Anton Ferré, rector de la URV.

Els estudiants del programa de doctorat en Nanosistemes, Bioenginyeria i Energia de la URV podran obtenir, a més, la titulació de doctors en Física per la Universitat Nacional del Litoral (UNL) de l’Argentina. Així s’ha acordat en un conveni de col·laboració signat divendres, 7 de juliol entre el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i Miguel Alfredo Irigoyen, vicerector de la UNL.

L’acord ofereix als doctorands de les dues institucions la possibilitat d’accedir a la doble titulació mitjançant una supervisió en cotutela. Així, cada universitat participarà a les activitats formatives dels estudiants de doctorat de l’altra i compartiran dades de recerca relacionades amb les tesis doctorals dels seus estudiants. El conveni també especifica que els doctorands que vulguin aspirar a obtenir la doble titulació hauran de fer estades de recerca a l’altra universitat.

La URV i la UNL també col·laboraran en la publicació i difusió conjunta dels resultats de la recerca que tinguin relació amb les tesis doctorals, i els doctorands tindran dret a aparèixer com a coautors en tots els treballs, articles o comunicacions en què s’exposin els treballs de recerca en els què hagin participat de forma rellevant.

El conveni signat s’aplicarà a partir del curs 2017-18 i és de quatre anys prorrogables.