05/04/2019

La URV i l’Associació d’Empresàries i Emprenedores signen un conveni per organitzar actes d’interès comuns

La vice-presidenta d'ADEE-BPW, Sonia Mateo, parla de la necessitat de pressionar per acabar amb la bretxa salarial entre dones i homes

D'esquerra a dreta, Laura Roigé, presidenta d’ADEE-BPW Tarragona; María José Figueras, rectora de la URV, i Sonia Mateo, vice-presidenta d’ADEE-BPW Tarragona.

La Universitat Rovira i Virgili i l’Associació d’Empresàries i Emprenedores (ADEE) de les Comarques de Tarragona – Business and Professional Women (BPW) han signat un acord marc pel qual les dues institucions es comprometen a col·laborar en àmbits d’interès comuns i a intercanviar informació sobre activitats compartides. La signatura de l’acord l’han oficialitzat la rectora de la URV, María José Figueras, i la presidenta d’ADEE-BPW Tarragona, Laura Roigé, a la sala de graus del campus Catalunya.

A continuació de la signatura del conveni de col·laboració s’ha celebrat una sessió ‘After-Work’ durant la qual la vice-presidenta d’ADEE-BPW Tarragona, Sonia Mateo, ha presentat la ponència “Economia 4.0 i la bretxa salarial”; i la rectora ha parlat de la relació entre la URV i les empreses.

Mateo ha dit que cal augmentar la conscienciació i la mobilització per acabar amb la bretxa salarial entre homes i dones i ha recordat que “una dona ha de treballar 53 dies més de mitjana que un home per cobrar el mateix”. També ha afegit que “les dones empresàries han de preparar-se per fer front a la quarta revolució industrial”.

Per la seva banda, María José Figueras ha parlat de la formació de talent de l’estudiantat i la seva ocupabilitat en empreses del territori: “En els darrers cinc anys, més de 1.500 empreses han confiat en la URV a l’hora d’oferir llocs de treball”. La rectora també ha recordat que el 69% dels graduats per la URV troba feina abans dels tres primers mesos.