12/05/2020

La URV impulsa un cicle de converses virtuals sobre les incògnites postpandèmia

El degà de la Facultat de Medicina de la URV i director del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, Antoni Castro, respondrà preguntes sobre la COVID-19 en la primera sessió, que es farà dijous 14 de maig a les 18 h a través de plataforma Microsoft Teams

“Desconfinats. Una mirada al món que vindrà” és la nova proposta de divulgació científica virtual en la què investigadores i investigadors de la Universitat Rovira i Virgili donaran resposta a les incògnites que es plantegen després de la pandèmia per coronavirus. La iniciativa, que compta amb el suport de la Diputació de Tarragona, abordarà aquesta qüestió des de diferents disciplines científiques.

La primera sessió es farà dijous a les 18 h a través de la plataforma Microsoft Teams, i se centrarà en respondre dubtes i preguntes sobre la COVID-19. Ho farà Antoni Castro, degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i director del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus. Les persones que hi vulguin participar han de connectar-se a través d’aquest enllaç. Aquesta iniciativa està organitzada pel Campus Extens i la Unitat de Comunicació de la Ciència de la Universitat.

La proposta té per objectiu debatre sobre el futur immediat que s’obre després de l’emergència sanitària global provocada per la COVID-19. Els efectes de la pandèmia ja han provocat canvis en l’economia, les dinàmiques laborals o en les relacions socials, i marcaran un abans i un després en molts àmbits. Aquest vol ser l’objecte de debat del cicle, i per això es convidarà investigadores i investigadors de la Universitat. Cadascú des del seu àmbit de coneixement respondrà les qüestions que tinguin a veure amb temes com la privadesa de dades, la psicologia, l’economia o la nutrició.

Les sessions d’una durada màxima d’una hora, es faran de forma virtual a través de la plataforma Microsoft Teams i són obertes al públic. Només caldrà connectar-se des de qualsevol dispositiu a l’enllaç que es farà públic uns dies abans de cada sessió.