04/04/2019

La URV, la 14a universitat mundial en qualitat de l’educació, segons el rànquing d’impacte del Times Higher Education

En igualtat de gènere la Universitat ocupa el 22è lloc del món segons aquesta classificació, que avalua l'impacte de les universitats en els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides

L’impacte que tenen les universitats sobre els objectius de desenvolupament sostenible marcats per Nacions Unides l’any 2016 ha donat lloc a un nou rànquing elaborat per la revista Times Higher Education (THE). De les universitats analitzades, la Universitat Rovira i Virgili té presència en cinc dels onze objectius analitzats, i ocupa una posició destacada en dos d’ells: qualitat educativa (14è lloc a la llista) i igualtat de gènere (22è).

Per fer l’avaluació de la qualitat de l’educació es va tenir en compte la contribució de les universitats durant els primers anys i també al llarg de la vida educativa dels estudiants, així com la recerca pedagògica i el compromís de cada institució amb l’educació inclusiva. Tots aquests factors han portat a la URV a ocupar el 14è lloc una llista que integren més de 450 universitats de 77 països.

Per fer el rànquing sobre l’indicador d’igualtat de gènere es van estudiar més de 300 universitats de 70 països. En aquesta anàlisi es va mesurar la investigació de les universitats sobre els estudis de gènere, quines polítiques s’apliquen en materèria d’igualtat de gènere i el grau de compromís amb la contractació i promoció de les dones. Valorant aquests aspectes, la URV s’ha situat en la posició 22.

La Universitat Rovira i Virgili també té presència en tres objectius més: en l’àmbit de consum i producció responsable ocupa la posició 99 de més de 200 universitats estudiades; en indústria, innovació i infraestructures la URV es troba entre les posicions 101-200 d’entre més de 300 institucions estudiades, que és la mateixa valoració que ha obtingut en Salut i benestar d’entre més de 420 universitats incloses en aquesta classificació.

Aquest rànquing d’impacte s’ha elaborat a partir de les dades que les universitats han aportat a l’hora de presentar la seva candidatura. En total hi han participat més de 500 universitats de 75 països i s’han pres mètriques d’onze criteris: salut i benestar, educació de qualitat, igualtat de gènere, treball decent i creixement econòmic, indústria, innovació i infraestructures, reducció de les desigualtats, ciutats i comunitats sostenibles, consum i producció responsable, acció climàtica, pau, justícia i institucions fortes i aliances per assolir els objectius.

L’objectiu de THE de cara a futures edicions és aconseguir mesurar el rendiment de les universitats en els 17 objectius de desenvolupament sostenible marcats per les Nacions Unides.