Notes de premsa 03/12/2019

La URV lidera un projecte per constituir un observatori de competència digital docent

L’objectiu d'aquest organ és contribuir a millorar l’ús que fan els docents de les tecnologies digitals en la seva pràctica professional

La investigadora Mercè Gisbert, durant la primera reunió del projecte.

Representants del Departament d’Educació, associacions de docents i professionals, empreses i universitats es van reunir ahir dilluns a la URV per determinar quines característiques hauria de tenir un observatori de competència digital docent que pugui donar respostes a les necessitats actuals. La creació d’aquest observatori és el principal objectiu del projecte OBSERV@ COMDID, liderat pel grup de recerca Arget (Applied Research Group in Education and Technology) de la URV i que ha rebut el finançament del programa estatal R+D+I “Retos de Investigación”, orientat als reptes de la societat actual.

Durant aquesta primera reunió del projecte es van fer propostes centrades en quatre eixos: la detecció de bones pràctiques de competència digital docent, la sistematització i l’anàlisi continu de les dades (learning analítics), els indicadors de qualitat i certificació de la competència digital docent i la formació i el servei de consultoria de l’observatori.

Durant els propers dos anys, el projecte OBSERV@ COMDID treballarà en la creació d’aquest observatori de referència, en xarxa, que estudiï i defineixi l’estat actual de la competència digital docent del professorat en exercici dels nivells educatius d’infantil, primària i secundària.

L’observatori vol contribuir a millorar l’ús que fan els docents de les tecnologies digitals en la seva pràctica professional, tant mitjançant documentació basada en evidències empíriques com formació especialitzada que se’n pot derivar d’aquestes. Per això, mitjançant la utilització d’eines de learning analítics i a partir de l’anàlisi de bones pràctiques, l’observatori també pretén proposar solucions per als professionals en actiu, per a què puguin millorar l’eficiència i eficàcia de l’ús de les tecnologies a l’aula en termes de millora dels aprenentatges des estudiants.

Print Friendly, PDF & Email