24/07/2018

La URV ofereix per primera vegada un curs per a persones amb discapacitat intel·lectual

15 joves es formaran durant 300 hores el proper curs per adquirir les competències i habilitats per inserir-se al mercat de treball

Per primera vegada, joves amb discapacitat intel·lectual estudiaran a la URV. Ho faran a partir del novembre a través d’un curs que la Càtedra d’Inclusió Social ha dissenyat específicament per a 15 joves que durant 300 hores treballaran les habilitats i competències que faciliten el creixement personal i la inserció laboral. Aquest projecte ha estat seleccionat per la Fundació ONCE, a través del Fons Social Europeu.

Una trentena de professors i professores, així com també personal d’administració i serveis de la URV s’ha involucrat en la iniciativa liderada pels professors Ángel Belzunegui i Teresa Torres. El projecte “Orientació professional per a la inserció socio-laboral: descobrint interessos personals, competències i oportunitats de treball” és un model mixte d’inclusió universitària, ja que els estudiants cursaran les assignatures amb el seu grup de referència i participaran de la vida universitària amb la resta de membres de la comunitat URV.

El programa formatiu de 30 crèdits que seguiran els nous estudiants inclou el treball de competències relacionades amb l’educació emocional, les habilitats socials, l’ús de les noves tecnologies i el foment de l’autonomia personal per tenir una vida més independent. També incorpora l’orientació acadèmica i professional perquè els participants descobreixin quins són els seus interessos i motivacions i puguin decidir els seus objectius professionals. A través de tallers es facilitarà que els nois i noies descobreixin la seva vocació experimentant diverses activitats laborals, com ara el treball en un laboratori, l’horticultura i el manteniment d’espais oberts, o les cures i primers auxilis.

Es tracta d’un curs reglat acreditat per la FURV, que compta amb el suport dels centres d’educació especial de les comarques de Tarragona, de la Fundació Estela per a la Discapacitat i de la pròpia Universitat. En paral·lel, els responsables del projecte treballen per a la creació de convenis de col·laboració amb empreses i entitats que ofereixin llocs de treball i pràctiques remunerades en finalitzar el programa.

El projecte ha estat un dels seleccionats en la segona convocatòria d’ajudes de la Fundació ONCE amb el suport del Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu Ocupació Juvenil, adreçada a totes les universitats de l’Estat i centres adscrits. En total se n’han seleccionat 21, i el de la URV serà l’únic que es farà a Catalunya el curs 2018-19.

1. Tania |

Estic orgullosa de formar part d’una universitat que vetlla pel benestar social de les persones amb discapacitat. Molt bona iniciativa!

Gràcies!