04/02/2019

La URV organitza el cicle de divulgació científica La ciència del vi

Consta de nou sessions en què investigador de la URV parlaran sobre el vi des de diferents disciplines científiques. Les xerrades aniran acompanyades del tast de dos vins de la DO Tarragona, que col·labora amb el cicle

Quin paper tenia el vi a l’antiguitat; quins criteris s’han de seguir per fer un bon maridatge; quins mites existeixen sobre el vi i la salut o quina és l’herència que grecs i romans han deixat sobre el vi són alguns dels temes que es plantegen en el cicle La Ciència del Vi. Es tracta d’una nova proposta de divulgació científica que comença el proper dimecres 13 de febrer a l’Espai Turisme de Tarragona, i que durant nou sessions donarà a conèixer el vi des de diferents àmbits de la recerca de la mà d’investigadors, investigadores i docents de la Universitat Rovira i Virgili. A cada sessió es farà el tast de dos vins de la DO Tarragona, que col·labora amb el cicle.

L’objectiu del projecte és apropar el coneixement científic a la societat d’una manera divulgativa i propera, i fer-ho a través del vi com a element transversal i des de diferents perspectives . Per aquest motiu hi participen investigadors de diferents àmbits de la recerca de la Universitat i també s’hi han involucrat els estudiants d’Enologia, que faran els comentari dels vins que es tastaran, tots de la DO Tarragona.

Aquesta iniciativa està organitzada per la Unitat de Comunicació de la Ciència en col·laboració amb la Facultat d’Enologia de la URV, la DO Tarragona i compta amb el suport del Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona. Les sessions es faran durant tot l’any el segon dimecres de cada mes a les 19h –excepte els mesos d’agost i setembre- i per assistir a cada xerrada, que són gratuïtes, cal inscriure’s prèviament al correu electrònic comciencia@urv.cat, ja que l’aforament és limitat.

Calendari de sessions

13 de febrer El vi a l’antiguitat. De regal diplomàtic a producte social A càrrec de Jordi Diloli, del Departament d’Història i Història de l’Art (URV)

13 de març El vi i la salut: mites i realitats A càrrec d’Anna Borrull, del Departament de Bioquímica i Biotecnologia (URV)

10 d’abril Les catedrals del vi A càrrec d’Agustí Costa, de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura i d’Antoni Gavaldà, del Departament d’Història i Història de l’Art (URV)