25/02/2016

La URV organitza el Girls’ Day per despertar l’interès de les noies per les enginyeries

Un centenar de noies de secundària van participar dimecres 24 de febrer de la primera jornada de portes obertes dels estudis d'enginyeria, que des de fa cinc anys organitza la Universitat al campus Sescelades. Degut a l'increment de peticions per part dels instituts, s'ha programat una segona jornada dimarts, 1 de març

Les estudiants van poder participar de tallers experimentals als laboratoris.

Estudiants de secundària d’11 instituts de la demarcació de Tarragona van conèixer de prop com és la professió d’enginyera, quines són les titulacions que poden cursar a la URV o com és el campus de la mà de professores investigadores. També van tenir l’oportunitat d’escoltar el testimoni d’exalumnes de l’ETSE i l’ETSEQ i d’experimentar en els tallers de les diferents enginyeries, a través d’activitats dissenyades per mostrar la presència de dones professionals en aquest sector i la conveniència d’equips de treball mixtos per obtenir els millors rendiments.

L’Observatori de la Igualtat, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) col·laboren en l’organització del Girls’ Day, que té per objectiu despertar l’interès per la professió a les alumnes d’ESO. La menor proporció de noies en aquest àmbit de coneixement es deu a diversos factors que incideixen en l’elecció d’estudis, com ara els estereotips de gènere, que aquesta jornada de portes obertes vol contribuir a eliminar.

Aquest any, per primer cop, el Girls’ Day s’amplia a dos dies per tal de donar resposta a l’increment de peticions que han fet els centres de secundària, i l’1 de març té lloc una segona jornada, a la que està previst que assisteixin un centenar d’estudiants més.

Durant la jornada es va fer una presentació dels ensenyaments d'enginyeria que hi ha a la URV.
Durant la jornada es van donar a conèixer els ensenyaments d’enginyeria que s’imparteixen a la URV.

La jornada també compta amb una altra novetat: el professorat acompanyant participa d’una sessió per tractar els factors que influeixen en l’alumnat a l’hora d’escollir estudis, a càrrec de Núria Solsona, professora de física i química, doctora en Ciències de l’Educació i membre de Coeducació, una associació sense ànim de lucre que treballa per a la transformació educativa amb perspectiva de gènere.

A la primera jornada del Girls’ Day van assistir estudiants dels instituts Mare de Déu de la Candelera (L’Ametlla de Mar), Berenguer d’Entença (L’Hospitalet de l’Infant), Antoni Ballester (Mont-roig del Camp), Jaume I (Salou), Els Alfacs (Sant Carles de la Ràpita), Mare Nostrum, Mare de Déu del Carme i Sant Pere i Sant Pau (Tarragona), Vila-seca i Ramon Barbat i Miracle (Vila-seca) i Ramon de la Torre (Torredembarra). A la segona jornada del Girls’ Day prevista per l’1 de març participaran estudiants dels instituts Tarragona, Santa Teresa de Jesús i Campclar (Tarragona), Els Pallaresos, Aura (La Canonja), Joan Amigó i Callau (L’Espluga de Francolí), Josep Tapiró i Escola Pi del Burgar (Reus), Serra de Miramar i Narcís Oller (Valls).

Més informació, aquí.