01/07/2019

La URV participa a la Xina en un simposi internacional sobre innovació en tecnologia d’avantguarda

El vicedegà de la Facultat de Química, Joan Josep Carvajal, pronuncia la conferència de clausura del Simposi Internacional d’Innovació Col·laborativa d’Alta Tecnologia, organitzat a la Xina

Joan J. Carvajal, durant la seva ponència.

La nanotermometria per luminiscència, una nova eina per les ciències biomèdiques i la ciència dels materials, va ser el tema central de la conferència que el vicedegà de la Facultat de Química de la URV, Joan Josep Carvajal, va pronunciar per clausurar el Simposi d’Innovació Col·laborativa d’Alta Tecnologia, que es va fer el 30 de juny passat en el marc de la 21a Reunió Anual de l’Associació Xinesa per la Ciència i la Tecnologia (CAST), que va tenir lloc a la ciutat xinesa de Harbin.

Carvajal, que és membre del grup de recerca en Física i Cristal·lografia de Materials i Nanomaterials (FiCMA-FiCNA), va explicar les bases d’aquesta tecnologia d’avantguarda i en va presentar les principals aplicacions que pot tenir en àmbits com la termometria cel·lular, la detecció precoç del càncer i el seu tractament de forma molt localitzada en els àmbits biomèdics, entre d’altres.

Aquest fòrum el va organitzar la Federació per la integració de les Societats Militars i Civil de la CAST i la Universitat d’Enginyeria de Harbin, i té per objectiu coordinar la innovació en tecnologia d’avantguarda i revitalitzar el vell sistema industrial de base del nord-est de la Xina. Per aquest motiu, al simposi van assistir experts en els àmbits de la tecnologia punta per tal de debatre les perspectives d’aplicació d’aquestes tecnologies en els camps aeroespacial, de nous materials, equipaments de producció d’energia, maquinària pesada i processos de fabricació intel·ligents.

La Reunió Anual de l’Associació Xinesa per la Ciència i la Tecnologia és un esdeveniment científic d’alt nivell que posa en contacte a la comunitat científica amb les autoritats governamentals i la indústria per accedir i intercanviar informació, idees i visions, desenvolupar vincles propers i promocionar els intercanvis internacionals. A banda d’autoritats nacionals i provincials, hi van participat acadèmics de l’Acadèmia de Ciències Xinesa, i també personalitats destacades del món de la recerca com Ryoji Noyori, Premi Nobel de Química l’any 2001.

Joan Josep Carvajal és Professor Visitant del Key Laboratory of In-Fiber Integrated Optics del Ministeri d’Educació Xinès, a la Facultat de Ciències de la Universtat d’Enginyeria de Harbin, des de gener de 2019.