16/05/2018

La URV participa en un projecte europeu per a la detecció de l’osteoporosi

Un dispositiu de diagnosi ràpid permetrà identificar persones amb alt risc d'osteoporosi i de fractura osteoporòtica. Avui i demà es reuneixen a la URV els set socis europeus d'aquest projecte per posar en comú els avenços del projecte

Foto de grup dels socis reunits al Rectorat de la URV.

La Universitat Rovira i Virgili forma part del projecte europeu PoCOsteo, coordinat per la Universitat de Gant, que té per objectiu el desenvolupament d’un dispositiu de diagnosi ràpid per a la prevenció, detecció i tractament de les malalties òssies, i que permetrà identificar les persones amb alt risc d’osteoporosi i de patir fractures osteoporòtiques. Els socis industrials, acadèmics i clínics es reuneixen avui i demà al Rectorat de la URV per posar en comú els avenços d’aquest projecte de quatre anys de durada que va començar el 2017.

El projecte, en el què la URV participa a través del grup de recerca Inerfibio, liderat per la investigadora Ciara O’Sullivan, compta amb el suport i l’assessorament de l’IOF, la Fundació Internacional d’Osteoporosi, que és la principal aliança mundial de societats de pacients, organitzacions d’investigació, professionals sanitaris i empreses internacionals que treballen per promoure la salut muscular i óssia.

PoCOsteo compta amb el suport del Programa Marc Horitzó 2020 de la Unió Europea per al lideratge industrial en nanotecnologies, materials avançats, biotecnologia i fabricació i processament avançats.