07/04/2016

La URV participa per primer any en el Fòrum Trics amb onze tallers científics

Més de 1.600 estudiants passaran entre aquest dijous i divendres per l'antiga universitat Laboral per participar en el Fòrum Trics, de treballs de recerca i crèdits de síntesi, que organitza el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i impulsa l’AEQT en col·laboració aquest any, per primera vegada, de la URV que ofereix tallers científics les dues jornades. A més, des de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química, es reconeixeran els millors treballs de recerca presentats, relacionats amb els seus ensenyaments

L’edició del 2016 compta com a novetat amb l’ampliació del ventall de modalitats de batxillerat, que enguany s’ha estès també a les àrees d’humanitats, ciències socials i arts, completant així les famílies de ciències que formaven el nucli fins ara del Fòrum TRiCS. El dijous, en la primera de les dues jornades, es concentren 771 alumnes de les noves modalitats; mentre que el divendres, el dia de les ciències, se’n reuniran 856. El total de centres implicats en aquesta desena edició és de 36. En les dues jornades, els joves de 2n de batxillerat exposen, davant dels de primer curs, els seus treballs de recerca realitzats per oferir-los una guia i ajudar-los a escollir els temes dels seus futurs treballs.

tallers-trics-16
Els alumnes participants han pogut aprendre el funcionament de les piles de combustible.
Enologia
Imatge del taller “Estimulació dels sentits”.
robots
Taller  de programació de robots.

Una altra de les novetats que neixen amb aquest desè aniversari és la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili, que ofereix onze tallers científics durant les dues jornades. El dijous 7 s’organitzen tallers d’humanitats i de ciències socials i jurídiques: “On són les dones a la història?”, “Simulació d’un judici”, “Les enquestes i el màrqueting”,  i “Saps què menjaven els íbers”?. El divendres 8 d’abril s’ofereixen tallers de ciències i tecnologia: “L’equilibri de les màquines”, “Procés de producció d’aliments: producció de formatge”, “Piles de combustible”, “Estimulació dels sentits”, “DNA, molècula de vida”, “Taller de telecomunicacions: domòtica i internet de les coses”,  i “Tu també pots programar robots”.

Des de la Universitat, i en concret des de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i des de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, es  reconeixeran els millors treballs de recerca presentats oferint  premis per tal de facilitar als estudiants l’oportunitat de la continuïtat dels seus estudis a la URV.

En aquesta edició hi ha un nou premi el ‘TRiCS Talk’, que atorgarà l’AEQT i que pretén apropar el Fòrum TRiCS a les noves tecnologies i la xarxa. Aquest premi, que neix en els tallers de comunicació que ofereix el Fòrum als alumnes, buscarà el vídeo de la presentació més votada a internet.