10/03/2017

La URV porta informació i tallers divulgatius a l’Espai de l’Estudiant de Valls

La Universitat ha estat present aquest dijous i divendres a l’Espai de l’Estudiant de Valls, el saló de referència de les comarques de Tarragona

Estand de la URV a l'estand de l'estudiant de Valls.

Es tracta d’una fira que inclou, entre d’altres, tota la proposta formativa a nivell universitari i de cicles formatius de Catalunya. Els matins estan reservats pels estudiants, mentre que a les tardes el saló obre portes per a tot el públic i s’espera que en dos dies hi passin més de 5.000 persones. En aquesta dissetena edició, la URV, a més d’oferir informació sobre els futurs ensenyaments que es poden cursar i orientar els estudiants, s’ha portat a terme tres tallers divulgatius amb l’objectiu que els estudiants puguin conèixer i participar en tallers relacionats amb la recerca que es fa a la Universitat.

El grup de recerca Gresepia ha fet participar els estudiants en el joc de taula “El mapa dels ibers”

Dijous, el grup de recerca Gresepia del Departament d’Història i Història de l’Art, ha impartit el Joc de taula “El mapa dels ibers”, un un joc de taula de gran format on els alumnes poden aprendre de manera didàctica la formació, desenvolupament i final de la cultura ibèrica, així com també la importància de les cultures mediterrànies que van participar en aquest procés i els esdeveniments històrics més destacats.

Taller de la Facultat de Turisme i Geografia sobre percepció del paisatge.

També dijous a la tarda hi han estat presents investigadors de la Facultat de Turisme i Geografia amb diferents propostes. Una ha estat sobre percepció del paisatge en què els participants han hagut de respondre preguntes sobre quins espais de l’Alt Camp i de la Conca de Barberà consideren degradats i quins creuen que són de qualitat paisatgística. Una altra proposta ha girat  entorn les destinacions turístiques. Han hagut d’identificar 24 destinacions turístiques mundials indicant nom del recurs turístic, la ciutat i el país. També han ofert un joc sobre conceptes relacionats amb la indústria dels allotjaments turístics.

La facultat de química ha mostrat, en un taller, la química de la vida quotidiana.

I divendres, la Facultat de Química de la URV ha portat el taller “La química a la vida quotidiana” on  es mostra d’una forma didàctica la conseqüència de diferents reaccions químiques o les característiques de diferents compostos químics que formen part de la vida quotidiana, com l’energia elèctrica que es pot extreure de les piles, la importància de l’oxigen en les reaccions de combustió, la fluorescència que generen alguns compostos químics presents en productes d’ús quotidià, els canvis físics i químics que es produeixen al cuinar els aliments, l’adsorció d’impureses que es produeixen en la purificació d’aigües, etc.

Tan l’estand informatiu com els tres tallers que s’han impartit, han tingut molt bona acceptació entre el públic participant.