13/04/2018

La URV porta tallers científics sobre els aliments i el seu efecte a l’intestí a la fira Recerca en Directe

El grup de recerca Bioactivitat Molecular dels Aliments ha estat un dels 11 grups que han participat en la 16a edició de la Fira que es fa al Cosmocaixa de Barcelona

Investigadors d’universitats i de centres de recerca de Catalunya han traslladat des d’aquest dimecres, 11 d’abril, i fins dissabte part del seu laboratori a CosmoCaixa Barcelona per convidar els ciutadans a participar en els seus projectes i resoldre enigmes tot seguint la metodologia científica. Són un total d’onze grups entre els que hi ha els investigadores i investigadores del grup de recerca Bioactivitat Molecular dels Aliments (MoBioFood) que han proposat l’activitat didàctica “Aliment!, què fas al meu intestí?”.  En aquest taller expliquen que els nutrients actuen a la paret gastrointestinal modulant les seves secrecions i les seves funcions barrera i immuno-moduladora. Aquest grup de recerca vol explicar com els components dels aliments actuen sobre aquestes funcions  gastrointestinals i com, aquest efecte, influeix en diferents funcions de l’organisme.  En el taller es tracta de  la importància  d’una bona barrera física i immunològica com a primera línia de defensa i com l’afecta la teva dieta.

L’objectiu de la fira “Recerca en Directe”, que organitza la Unitat de Cultura Científica del Parc Científic de Barcelona en coordinació amb l’Obra Social la Caixa, és mostrar els projectes d’investigació que s’estan duent a terme als centres i instituts de recerca de Catalunya en els diversos camps de recerca, per tal d’apropar la investigació a tots els ciutadans i fomentar vocacions científiques entre els joves. En aquesta edició es presenten  onze propostes d’universitats i centres de recerca de Catalunya i cada any hi participen al voltant de 5.000 persones.