23/04/2019

La URV programa més d’una desena d’activitats per la Diada de Sant Jordi

Destaquen els concursos de llengua i literaris, lectures públiques, cites a cegues amb llibres, la Setmana de les Humanitats, conferències i un concert

Parada del CRAI Catalunya on s'hi venen llibres per un euro, que es destina a la URV Solidària.

La Diada de Sant Jordi també es viurà a la Universitat a través de diferents activitats amb motiu d’aquesta celebració. Els CRAI, l’editorial Publicacions URV, la Facultat de Lletres i els seus departaments de Filologies Romàniques i Filologia Catalana, el campus Terres de l’Ebre, així com també el Consell d’Estudiants han organitzat actes que tenen lloc del 23 al 25 d’abril i que s’allarguen amb els tallers de la Setmana de les Humanitats. Destaquen activitats consolidades com la lectura multilingüe del Quixot i el concurs literari dels estudiants, però també novetats com el vermut per descobrir nous talents a Tortosa, concursos de llengua per als estudiants de Batxillerat i una conferència de l’escriptor Màrius Serra al campus Catalunya.

Els CRAI dels campus Catalunya i Bellissens s’han avançat al Dia del Llibre i, seguint amb la tradició d’anys anteriors, han ofert llibres duplicats per 1 euro aquest dimecres i dijous. La recaptació de l’activitat es destina al Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària.

La resta d’activitats per a la setmana del 23 d’abril són les següents:

23 d’abril
  • Durant tot el dia, Publicacions URV serà present a la fira de llibres de la Rambla Nova de Tarragona amb les novetats dels darrers mesos, com ara el conte Escola Xocolatina, un nou volum de la col·lecció Retrats de vi, una antologia poètica de Zoraida Burgos, la Història de la literatura popular catalana i La victòria de Pompeu Fabra, una selecció de textos periodístics de Rovira i Virgili.
  • Durant tot el dia, al CRAI del campus Vila-seca hi haurà una “Cita a cegues amb un llibre”, una iniciativa de préstec de llibres que va sorgir per primera vegada en una biblioteca pública de Los Angeles. Moltes biblioteques han adaptat la idea per a allunyar els usuaris dels prejudicis, modes i best-sellers, i convidar-los a deixar-se endur per una pista suggeridora que es posa damunt cada llibre embolicat.
  • Des del 23 fins al 27 d’abril, el CRAI Medicina i Ciències de la Salut proposa l’activitat “Qui s’anima a fer una rima?”, en què els usuaris han de crear rodolins amb paraules pròpies de l’àmbit de la medicina, la nutrició i la fisioteràpia. Les hauran de seleccionar de 4 caixes, una correspon a la Diada de Sant Jordi i les altres a les àrees de coneixement pròpies de salut, i combinant les paraules hauran de crear rimes que es col·locaran al vestíbul del CRAI.
  • A les 18.30 h a la Sala de juntes del campus Catalunya, s’hi celebra el lliurament de premis del Concurs Literari de Sant Jordi 2019 que organitza el Consell d’Estudiants. El concurs promou la creació literària en llengua catalana entre els estudiants de la Universitat, que han de presentar una obra literària inèdita en llengua catalana en tres modalitats: poesia, narració breu i assaig. Els concursants opten a 200 euros per cada categoria.
  • Des del 23 d’abril fins al 3 de maig, la Facultat de Lletres organitza la Setmana de les Humanitats, per donar a conèixer a l’alumnat de secundària els ensenyaments d’Humanitats a través de conferències i tallers, que tenen lloc tant al campus Catalunya com als centres de secundària i que els centres poden reservar a osd.fll@urv.cat.
24 d’abril
  • A les 12 h a la Sala de graus del campus Catalunya, el Departament de Filologies Romàniques organitza una lectura multilingüe del Quixot, una iniciativa que compta amb nombrosos participants cada any. S’adreça als estudiants de secundària i també als universitaris, especialment els que provenen d’altres països, perquè intervinguin llegint en la seva llengua materna.
  • Aquest mateix dia i per primera vegada se celebra el Quixotest, un concurs amb preguntes sobre el Quixot, en què estudiants de segon de Batxillerat hauran de demostrar el seu domini sobre l’obra de Cervantes, especialment dels capítols que han de llegir per a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU)
25 d’abril
  • També amb la idea d’ajudar als estudiants de segon de Batxillerat a preparar l’examen de llengua castellana de les PAU, s’organitza el Linguatest. És a les 10 h al campus Catalunya.
  • El Departament de Filologia Catalana ha organitzat per al 25 d’abril al matí tres activitats a la Sala de graus del campus Catalunya. A les 11 h. els estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes faran una lectura de textos dels propis estudiants del Cercle de Creació Literària.
  • A les 12 h, hi ha una lectura de poemes de presó dirigida pel professor Magí Sunyer. S’hi llegirà Antoni rovira i Virgili, Artur Bladé Desumvila, Josep Maria Prous i Vila i Ventura Gassol.
  • A les 13 h, l’escriptor Màrius Serra farà una xerrada: “Prendre’s la vida amb filologia”.
  • A les 13 h al campus Terres de l’Ebre, s’hi farà la segona edició d’Art al campus i vermuts amb talent, un nou espai d’interrelació entre els estudiants del campus. És una iniciativa dels mateixos estudiants amb el doble objectiu de donar a conèixer els talents artístics o comunicatius dels alumnes i, alhora, forjar un espai de trobada que serveixi per reforçar els vincles entre els estudiants dels diferents graus. En aquesta ocasió hi ha un concert a càrrec de l’estudiant del grau d’Educació Primària, Sinta Salvadó, al violoncel, i l’alumna del grau d’Infermeria, Anna Valls, a la flauta. Paral·lelament, els assistents poden participar en la lectura de poemes i textos literaris.