23/05/2017

La URV rep un reconeixement a la prevenció de riscos laborals

L'Oficina de Prevenció de Riscos Laborals va rebre un reconeixement per la col·laboració interuniversitària, per part de la Universitat de Sevilla

Conjunt dels representants universitaris amb els reconeixements, a la Universitat de Sevilla, amb Gemma Garcia de la URV (quarta per la dreta).

L’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals va rebre un dels III Reconocimientos a la Prevención de Riesgos Laborales, que va atorgar la Universitat de Sevilla. La Comissió de selecció de la universitat andalusa li va concedir, en la categoria de col·laboracions externes d’institucions i empreses, “pel seu compromís en la millora de les condicions de seguretat i salut, així com en el foment d’una verdadera cultura preventiva en riscos laborals”. Va rebre el reconeixement Gemma Garcia, coordinadora de l’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals de la URV, en un acte celebrat el dia 27 d’abril al rectorat de la Universitat de Sevilla.

Segons la resolució de la Comissió de selecció, des de fa anys en el marc del grup de Sostenibilitat de la CRUE s’ha establert una col·laboració estreta i una aliança entre el Servei de Prevenció de la Universitat de Sevilla i els de set universitats espanyoles: de la UPF, Universitat de Saragossa, Universitat de Burgos, UNED, Universitat de Castella-La Manxa, Universitat Politècnica de València i URV.

La col·laboració es tradueix en assessoraments tècnics, intercanvis de documentació, de plecs preventius, d’informació i formació; i tot això en el marc d’una gran competència tècnica, d’una gran generositat en oferir el treball que realitzen i d’estar disposades a ajudar en qualsevol moment. Aquesta col·laboració es veu reforçada, en aquest curs acadèmic 2016-17, amb un treball conjunt centrat en la realització de fitxes informatives sobre equips de treball de laboratoris, que suposa un important avanç per integrar la prevenció en els laboratoris d’investigació i docència. L’aliança preventiva se segueix reforçant amb nous projectes conjunts i amb un canal de comunicació fluid entre les universitats.