18/01/2017

La URV impulsarà activitats d’educació ambiental a l’Alt Camp

Més de 250 alumnes de 8 centres educatius participaran durant el curs vigent de diverses activitats de sensibilització i educació ambiental, gràcies a un conveni signat el 16 de gener entre la URV, el Consell Comarcal de l'Alt Camp i sis empreses de la zona. Les activitats les porta a terme el personal de l'equip APQUA amb el suport de la resta d'entitats i empreses participants en el projecte

Representants de la URV, APQUA, el Consell Comarcal de l'Alt Camp i sis empreses de la zona.

La signatura del conveni va anar a càrrec de Joan Maria Sanahuja Segú, president del Consell Comarcal de l’Alt Camp; Xavier Farriol, director del Projecte APQUA (Aprenentatge de Productes Químics, Usos i Aplicacions) de la URV, i els representants de les empreses col·laboradores: Europastry, SA; Kellog Manufacturing España, SL; Valls Química, SA; Centre de Gestió Mediambiental, SL; SCA Hygiene Products, SL, i Gomà-Camps, SAU.

L’objectiu d’aquesta col·laboració, iniciada l’any 2001, és portar a terme actuacions per a la promoció d’activitats de sensibilització i d’educació ambiental, tant en un vessant tècnic i d’informació pública com d’educació escolar. Entre les accions a realitzar -de les quals en gaudiran més de 250 alumnes de 8 centres educatius- s’inclouen tallers experimentals a l’aula, la formació del professorat, el subministrament de material als centres i visites amb contingut pràctic dels escolars a les empreses col·laboradores, enguany a SCA Hygiene Products, SL, ubicada a Puigpelat.

Les activitats les porta a terme el personal de l’equip d’APQUA amb el suport de la resta d’entitats i empreses participants en el projecte. Aquesta col·laboració es renova anualment, amb la possibilitat que s’hi adhereixin noves empreses.

El Consell Comarcal de l’Alt Camp, la Universitat Rovira i Virgili i la Fundació URV consideren que sense la implicació i participació de les empreses col·laboradores no seria possible portar a terme aquest projecte que permet que els alumnes de l’Alt Camp rebin una formació basada en criteris tecnològics i de sostenibilitat.