14/03/2016

La VI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre reflexiona sobre el sistema d’aprenentatge actual

Aquesta Jornada portava per títol: Metodologies globalitzadores i treball competencial, ha aplegat 153 persones, entre professionals de les Terres de l'Ebre i estudiants de a URV, i s'ha realitzat al campus ebrenc a Tortosa el dissabte 12 de març

La Jornada va registrar una nombrosa participació.

La VI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre plantejava la reflexió sobre l’actual sistema d’aprenentatge i sobre la necessitat d’un canvi en les actuals metodologies educatives, posant especial èmfasi en el treball interdisciplinari i col·laboratiu com a eines per desenvolupar les competències dels alumnes. Segons ha valorat el responsable d’ensenyament dels graus d’Educació Infantil i Primària del campus, Josep Holgado, “ha estat una jornada molt profitosa en què s’han posat damunt la taula exemples de centre educatius que ja busquen aquest canvi en el sistema metodològic actual. Són experiències on és molt important el treball entre diferents nivells educatius i en equip, però també on es valora molt l’autonomia i interessos personals de cada alumne i el seu context real”.

La jornada, organitzada pel campus Terres de l’Ebre juntament amb el Departament d’Ensenyament, el Moviment de Mestres de les Terres de l’Ebre per a la Renovació Pedagògica i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) amb col·laboració de l’Ajuntament de Tortosa, ha comptat amb una assistència de 153 persones, entre professors d’arreu de les Terres de l’Ebre i estudiants dels graus d’Educació Infantil i Primària. Els assistents han pogut conèixer fins a cinc experiències educatives de centres escolars del territori i de Barcelona, així com el model d’escola que projecta i que va explicar l’aprenent de mestre i reivindicador de la vida i de l’educació lenta, Joan Domènech, qui propugna el respecte a la diversitat dels ritmes d’aprenentatge.