28/09/2016

La xarxa INU ha celebrat la reunió del Consell general a la URV

Aquesta trobada, on es reuneixen els representants de cada institució membre, es celebra dos cops l’any. La 22a edició s’ha acollit a la URV amb motiu de la celebració del 25è aniversari de la institució, els dies 18 i 19 de setembre. La Universitat també va participar per 7è any consecutiu en l’International Student Seminar que aquesta xarxa organitza junt amb la Universitat d’Hiroshima

The INU group during the visit to the Monastery of Poblet
El consell general de l'INU, durant la visita al monestir de Poblet.

Un total de 21 representants d’11 universitats de les 13 que conformen la xarxa International Network of Universities han estat presents durant els dies 18 i 19 de setembre a reunions a Tarragona. Durant la trobada s’ha pogut parlar de projectes ja existents, com el seminari per a estudiants a Hiroshima, el programa Staff Shadowing o el Seed Money fund; i de noves iniciatives com la del grup de recerca de la URV CECOS, que busca col·laborar amb altres investigadors de la xarxa en el tema de refugiats i migracions globals, la conferència per a estudiants organitzada per la UNPAR d’Indonèsia o el projecte de col·laboració entre facultats d’Infermeria en el qual participa també la de la URV.

La primera jornada de reunió va tenir lloc al Monestir de Poblet i va anar seguida d’un dinar amb el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i d’una visita guiada al monestir amb la salutació al grup per part del Pare Abat Octavi Vilà. La segona es va celebrar al vampus Catalunya, de manera que els representants van poder conèixer de primera mà l’ambient estudiantil. A les dues reunions hi van estar presents la vicerectora d’Internacionalització, Mar Gutiérrez-Colón, i dues representants del Centre Internacional.

INU-poblet2

A més, i relacionat amb la participació de la URV a la xarxa INU, com en els darrers 6 anys, la URV va participar en l’INU International Student Seminar a la Universitat d’Hiroshima, del 4 al 12 d’agost. Enguany tractava sobre “Drets de les poblacions indígenes en el context global” i hi van participar més de 80 estudiants de grau i postgrau i dotze membres del professorat de les diferents institucions membre de l’INU: de la URV, un profesor de la Facultat de Ciències Jurídiques, dos estudiants de grau i un estudiant de postgrau.

L’INU, sota el lema The Network for Global Engagement, és un consorci d’institucions d’educació superior dels 5 continents que cerquen partenariats i intercanvi d’experiències internacionals, crear programacions i mètodes innovadors i adherir-se al moviment internacionalitzador. El fet de ser un grup reduït de membres propicia la col·laboració estreta i de qualitat.