22/07/2015

La Xarxa Santa Tecla i la URV renoven i amplien la col·laboració mútua

Joan M. Adserà, director general de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han signat un conveni marc de col·laboració i han renovat el conveni de col·laboració en ciències de la salut el dimecres, 22 de juliol al Rectorat. Estudiants de Medicina, Infermeria, Fisioteràpia, Nutrició Humana i Dietètica, Psicologia i del màster en Envelliment i Salut, fan pràctiques als centres de Santa Tecla associats a la Universitat

El rector Josep Anton Ferré amb el director general de la Xarxa, Joan M. Adserà (a la dreta), en la signatura dels convenis.

La Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla (XSSST) és una institució que des de la seva fundació l’any 1171 ha tingut com a missió la cura de les persones, en particular dels més desafavorits, en un sentit integral i presidida per valors cristians i humanístics. La Universitat Rovira i Virgili (URV) és una institució dedicada a la prestació del servei públic de l’educació superior i la investigació, mitjançant la docència, la recerca i l’extensió universitària.

La col·laboració en ciències de la salut ja es va iniciar l’any 1989, en temps de la Divisió dels Centres Universitaris del Camp de Tarragona de la Universitat de Barcelona, amb les classes i les pràctiques dels alumnes d’Infermeria i l’any 1991 amb les dels alumnes de Medicina. El conveni específic actualitza la relació i les actuacions, incorporant els canvis que ha experimentat tant la URV, que ha crescut en ensenyaments, com la XSSST, que ha ampliat els àmbits d’actuació.

En definitiva, es tracta de la utilització conjunta de l’estructura assistencial en la docència de grau i postgrau dels professionals sanitaris, a fi de complir les disposicions vigents en l’àmbit de la formació ciències de la salut.

Així, l’Hospital de Sant Pau i Santa Tecla i l’Hospital Comarcal del Vendrell, per a l’atenció sanitària especialitzada; els centres d’atenció primària gestionats per la Fundació Centres Assistencials i d’Urgències de Tarragona; i el centre sociosanitari Santa Tecla Llevant de Tarragona i el centre sociosanitari Santa Tecla del Vendrell, que proporcionen atenció sociosanitària, tenen tots la consideració de centres associats a la Universitat Rovira i Virgili. Aquesta consideració comporta que es considerin part de la xarxa docent de la URV i que els futurs professionals estudiin i facin pràctiques en alguns dels seus serveis, que s’especifiquen als annexos del conveni.

D'esquerra a dreta, el degà de Medicina Antoni Castro, el rector Josep Anton Ferré, el director general de la Xarxa Santa Tecla Joan M. Adserà, la vicerectora Montse Giralt i la degana d'Infermeria Roser Ricomà (de peu).
D’esquerra a dreta, el degà de Medicina Antoni Castro, el rector Josep Anton Ferré, el director general de la Xarxa Santa Tecla Joan M. Adserà, la vicerectora Montse Giralt i la degana d’Infermeria Roser Ricomà (de peu).

L’acord té finalitats docents, assistencials i de recerca. En la docència, es promou la màxima utilització per part dels estudiants dels serveis hospitalaris, dels d’atenció ambulatòria, dels sociosanitaris i dels recursos humans i materials. En la part assistencial, la cooperació ha de fer que les investigacions i ensenyaments universitaris de ciències de la salut es puguin utilitzar per a la millora de l’atenció sanitària i sociosanitària de les persones. I en recerca es vol potenciar l’activitat, coordinant les activitats de la URV amb els diferents centres assistencials de la XSST per tal d’aconseguir la millor utilització dels recursos humans i materials, potenciar la coordinació amb les unitats d’investigació d’hospitals i centres d’assistència primària i estimular les vocacions investigadores.

El conveni marc signat, de col·laboració, coordinació i cooperació entre la URV i la XSSST, estableix una àmplia base per a futures actuacions conjuntes, com l’obertura de la xarxa a les pràctiques d’estudiants de la URV d’altres disciplines. L’acte ha comptat amb la presència de la vicerectora d’Avaluació de la Qualitat de la URV, Montserrat Giralt, els degans de Ciències de la Salut Antoni Castro i d’Infermeria Roser Ricomà, i Carlos Alegret, dels Serveis Jurídics de la Xarxa Santa Tecla.