23/09/2019

L’ACUP s’adhereix a la “Demanda de declaració d’emergència climàtica”

Les universitats públiques catalanes estan compromeses en aprofundir per mitjà de la recerca i la innovació en les actuacions que evitin l’escalfament global

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha fet public el següent comunicat el 23 de setembre de 2019:

“Els rectors i les rectores, i els presidents i presidentes dels Consells Socials de les universitats públiques de Catalunya compartim la preocupació manifestada pels estudiants i la resta de membres de la comunitat universitària davant la crisi climàtica del planeta. És per això que l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) s’adhereix a la “Demanda de declaració d’emergència climàtica”, tal com han fet nombroses institucions nacionals i internacionals.

Les universitats públiques catalanes estan compromeses amb el respecte al medi ambient i el desenvolupament sostenible, en fer de portaveus de les causes i les conseqüències dels factors que malmeten la Terra. I, així mateix, en aprofundir per mitjà de la recerca i la innovació en les actuacions i pautes que puguin evitar, sobretot, l’escalfament global que tal com a fet palès l’Intergovernmental Panel on Climate Change 2018 pot dur a catàstrofes sense pal·liatius.

Aquest compromís es concreta amb el treball que cadascuna de les universitats públiques catalanes realitza internament i de manera conjunta a través de l’ACUP i de la Global University Network for Innovation (GUNi) per implementar l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible i acomplir els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que promou l’Organització de Nacions Unides.”

El Claustre de la URV ja va aprovar adherir-se a la Declaració sobre Emergència Climàtica, redactada per la professora de la URV Manola Brunet, presidenta de la Comissió de Climatologia de l’Organització Meteorològica Mundial.

D’altra banda, amb motiu de la inauguració del curs acadèmic 2019-20, la URV ha convidat Clare Goodess, investigadora de la Unitat de Recerca Climàtica de la Universitat d’Ànglia de l’Est, que oferirà la lliçó inaugural “Why UEA has declared a climate and biodiversity emergency”, el 9 d’octubre a les 12 del migdia a l’Aula Magna del campus Catalunya. En aquest marc, la Universitat organitza les jornades “Emergència climàtica i transició energètica” del 7 al 10 d’octubre, que pretenen implicar els agents socials, tècnics i acadèmics en un debat al voltant dels principals reptes que ens planteja el canvi climàtic.