20/11/2017

L’associació URBots guanya un segon premi de la final SEAT Autonomous Driving Challenge

Aquesta associació d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria ha desenvolupat un sistema de conducció autònoma

Els estudiants de la URV guanyadors del premi de la SEAT.

L’equip URBots format per Gerard Miró, Jordi Ramírez, Xavi Blanch, Oussama El Azizi, Bryan Porras i Joan Mezquita, tots ells estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV, ha guanyat un segon premi a la final SEAT, desenvolupant un sistema de conducció autònoma, i guardonat amb 5.000€.

Aquest equip de la URV ha empatat, en segon lloc, amb l’equip Autopia del Centre d’Automàtica i Robòtica de la Universidad Politécnica de Madrid. El primer premi se l’ha emportat el grup AMUVAG, de la Universidad de Valladolid. Diferents universitats de l’Estat espanyol han treballat durant 6 mesos per competir a la final realitzada a Barcelona del 14 al 16 de novembre.

El SEAT Autonomous Driving Challenge és un esdeveniment que es va iniciar a l’abril, i entre el maig i l’octubre els estudiants han anat preparant els seus projectes per tal de competir tots plegats al novembre durant la fira “Smart City Expo”. Els projectes de totes les universitats s’han testat en un circuit tancat que simulava la ciutat de Barcelona. Els vehicles havien de superar els diferents desafiaments proposats pel jurat, com per exemple: reconèixer pistes, mantenir-se al carril, fer corbes, rectes, superar interseccions, aparcar o detectar els diferents obstacles que podien aparèixer al carrer. El jurat l’han format experts de l’àrea de la robòtica, figures destacades de la indústria i professionals de la matèria.

URBots, l’associació d’estudiants de Robots de la URV

Des de fa molts anys, l’ETSE disposa d’una associació de robòtica molt activa. La URBots organitza trobades, esdeveniments i competeix en concursos de robòtica tant nacionals com internacionals amb un gran nivell d’excel·lència. Un exemple de la seva activitat va ser el premi internacional Hackaday, aconseguit per l’estudiant i membre de l’associació Alberto Molina pel seu disseny d’un robot autònom, i que va ser guardonat amb un premi de 150.000$.

Des de fa anys, l’ETSE té un programa de robòtica que s’estén no només a l’àmbit universitari, sinó que va més enllà. Per una banda, gràcies al programa de la FLL (First Lego League) arriba cada any a més de 1000 alumnes de 10 a 16 anys, per facilitar-los el primer contacte amb la robòtica i la ciència en general. Aquest programa ha generat que cada cop arribin més joves a la universitat amb vocació científica. D’altra banda, ha permès la creació de diverses associacions de robòtica, així com dues empreses d’exalumnes que fan classes a una gran quantitat d’escoles de la demarcació de Tarragona.